Strony

28 wrz 2012

Kruche babeczki z jabłkami


Nastała jesień.
W związku z tym u mnie bardzo
jesienna kompozycja na
babeczki z musem jabłkowym.

Składniki na ciasto:
150g mąki
60-70g cukru
80g masła
1 jajko
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Składniki na nadzienie:
ok. 1,5-2 szklanki musu z jabłek
cynamon

bułka tarta
cukier puder do posypania

 Z podanych składników zanieść kruche ciasto.
Owinąć w folię i wstawić na 30 minut do lodówki.
Mus jabłkowy wymieszać z cynamonem.
Na stolnicy rozwałkować ciasto.
Wylepiać kolejno wysmarowane masłem
foremki do babeczek ciastem.
Każdą posypać odrobiną bułki tartej.
Włożyć nadzienie i zalepić krążkiem,
który wyciąć za pomocą babeczki.
Zwilżyć brzegi wodą i przylepić
do ciasta umieszczonego na spodzie.
Można sobie foremką wyciąć jakiś wzór
lub ponakłuwać ciasto wierzchnie widelcem.
Piec w piekarniku nagrzanym do
180 stopni ok. 15-20 minut.
Gdy babeczki przestygną posypać pudrem.


Z podanej ilości ciasta wyszło mi
8 małych babeczek i 2 tartaletki.

11 komentarzy:

  1. pyszne, slodkie jablka - kwintesencja jesieni :)

    OdpowiedzUsuń
  2. sliczne te babeczki,aż czuje ich zapach...

    OdpowiedzUsuń
  3. piękne, jesienne babeczki. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakbym swoje widziała:) Piękne...

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystko fajnie, ale przepis jest nielogicznie i niestylistycznie napisany. Nie ma informacji na jaką grubość rozwałkować ciasto. Z przepisu wynika też, że najpierw mam posmarować foremki masłem, potem wylepić ciastem, a na końcu posypać bułka tartą, a chyba niekoniecznie chodziło o taką kolejność.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma pomyłki w kolejności. Najpierw foremki smarujemy masłem, potem wylepiamy ciastem i posypujemy bułką tartą żeby wchłonęła wilgoć z jabłek.

      Usuń
  6. Pokusiłam się o zrobienie tych babeczek, bo jak już sobie jakiś przepis upatrzę, to zakasuję rękawy i biorę się do dzieła :) Wyszły pyszne! Wszystkim smakowały i rozeszły się błyskawicznie. Moje babeczki wyglądały tak: http://pokazywarka.pl/ikxs8w/ :) Dzięki za kolejny interesujący przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śliczne wyszły:) Cieszę się, że smakowały. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Dziękuję 😊 Miała Pani świetny pomysł, żeby wyciąć dziurki w górze ciastka. To daje fantastyczny efekt.

      Usuń