Strony

2 maj 2013

Tort czekoladowy z bitą śmietaną


Co roku piekłam jasny biszkopta w tym roku postanowiłam 
na urodziny mojego dziecka upiec tort czekoladowy.
Sprawdził się również wyśmienicie.
Może nawet lepiej bo zostały mi tylko te dwa kawałeczki, 
które uwieczniłam na górnej fotce:)
Dzięki uprzejmości firmy Jumazoma wierzch tortu zdobił
opłatek z kolekcji star wars.

Składniki tortownica 26 cm:
6 jajek
160 g cukru pudru
150g mąki tortowej
2 płaskie łyżeczki proszku dopieczenia
2 płaskie łyżki kakao

Składniki na poncz:
1/2 szklanki gorącej wody
1 łyżeczka cukru
1-2 łyżki soku z cytryny
kilka kropli aromatu rumowego

Składniki na masę:
1/2 L śmietany 30%
2 śmietan fixy
2-3 łyżki cukru pudru

Jajka utrzeć z cukrem pudrem mikserem
 na  puszystą masę. Mąkę zmieszać z proszkiem do pieczenia
 i kakao.Przesiać przez sitko do ucieranej masy (dodawać
po trochu na małych obrotach miksera).
Ciasto wyłożyć do nasmarowanej masłem lub
wyłożonej papierem tortownicy i piec w piekarniku 
nagrzanym do 170 stopni przez ok. 40-50 minut.
Wyjąć z piekarnika i ostudzić.
Na poncz w gorącej wodzie rozpuścić cukier.
Gdy woda ostygnie dodać sok z cytryny i aromat.
Biszkopt przeciąć na dwa placki i nasączyć ponczem.
Śmietanę ubić z cukrem pudrem i śmietan fixami.
Nałożyć ok. 1/2 śmietany, resztę rozsmarować na 
wierzchu i bokach tortu. Boki udekorować np. wiórkami
 czekolady, wierzchwg. gustu opłatkiem lub owocami.


2 komentarze:

  1. mniam! brawo dla Mamy, która sama robi urodzinowe torty :) super. zachowam przepis, bo ostatnio nawet rzucam się na torty ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale pięknie wygląda.
    ma tutaj ktoś rękę do tortóW :]

    OdpowiedzUsuń