Strony

14 gru 2013

Pierniczki renifery do góry nogami:)


W ten weekend znów postawiłam na pierniczki:)
Pierniczki renifery, które powstały poprzez
odwrócenie ciasteczek do góry nogami:)
Przyjrzyjcie się dobrze do reniferów użyłam
foremki do ......piernikowego chłopca:)

Składniki na 45-50 sztuk:
2 1/4 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki masła w temp. pokojowej
1/2 szklanki melasy
1 jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
1,5 łyżeczki mielonego cynamonu
1 łyżeczka mielonego imbiru
1/2 łyżeczki mielonych gożdzików
1/2 łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
szczypta soli

Dodatkowo:
lukier królewski z ok. 1/2 porcji
kolorowe groszki na nos

W mikserze zmiksować wszystkie składniki
(ja użyłam nieco mniejszej ilości przypraw).
Zawinąć w folię i wstawić do zamrażalnika na 1 h.
Po tym czasie wyjąć i rozwałkować.
Wycinać foremką tzw. chłopcem lub ciastkiem pierniczki.
Piec je w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok. 8 minut.
Jak je za bardzo spieczemy będą twarde a mają być dość miękkie:).
Zostawić do ostygnięcia po czym odwrócić do góry
nogami i polukrować w widoczny na zdjęciu sposób.
Nos przykleić też na lukier.

*Przepis pochodzi z tej strony.

7 komentarzy:

  1. Świetne ! Nigdy nie wpadłabym na taki pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł ;) Ja jedyne czego nie mam to właśnie foremek do ludzików.
    A pierniczki , chatki i inne "popierniczone" sprawy zostawiam na jutro ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne renifery!
    Dobre wykorzystanie foremki na piernikowego ludka :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł aż sciagnę go od Ciebie ;P

    OdpowiedzUsuń