Strony

12 gru 2011

Piernikowy chłopiec


Tym razem nowy przepis na pierniczki.

Wyszukany na
tej stronie.
Jestem nimi zachwycona (jak reszta
rodzinki zresztą) więc będzie powtórka
tuż przed Świętami
(te nie potrzebują leżakować:)

U mnie chłopiec ale inne
kształty też
mile widziane:))))

Składniki na ok. 50szt.:
150g masła
1/2 szklanki brązowego cukru
1/2 szklanki miodu
1 łyżeczka sody
1 jajko
1/2 łyżeczki mielonego imbiru
1 łyżeczka przyprawy do piernika
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 szklanki mąki

lukier królewski do dekoracji
(z 1/2 porcji)

W garnuszku rozpuścić masło, cukier i miód.
Gotować ciągle mieszając ok. 3 minuty lub
do czasu aż cukier rozpuści się całkowicie.
Zdjąć z ognia i do gorącego dodać
sodę (UWAGA bo może wykipieć !)
Zostawić aż całkiem ostygnie.
Następnie dodać jajko, proszek i przyprawy
a na końcu wsypać mąkę.
Ciasto dokładnie wymieszać, przykryć
folią i wstawić do lodówki na 1h.


Ciasto rozwałkować na posypaną mąką stolnicy.
Wycinać pierniczki i piec w 180 stopniach ok. 8 minut.
Gdy ostygną polukrować lub udekorować wg uznania.


* 1 szklanka=250ml

8 komentarzy:

  1. Cudnie wyglądają! Zazdroszcze foremki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapisałam i tego roku wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. piękne te ludziki
    p.s a te ciasto nadało by się do foremek stempelków?Mam bałwanka , Mikołaja i choinkę i szukam przepisu który by się nadał na ciasteczka(pierniczki) stempelki

    OdpowiedzUsuń
  4. Też mam zestaw stempelków świątecznych i właśnie się zastanawiam czy to ciasto by się nadało. Trudno mi powiedzieć ale jak robiłam stempelkowe napisy (np. imię dziecka i małe serduszko widoczne na zdjęciu) to wyszło niezle:)

    OdpowiedzUsuń
  5. To ja poproszę o takiego jednego piernikowego chłopca :-) Nie oparłabym się ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. jakie maslo? margaryna czy prawdziwe?

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam! Ostatnio robiłam pierniczki według Twojego przepisu, nie miałam jedynie brązowego cukru toteż użyłam białego. Pierniczki były pyszne! Smakowały wszystkim! Dziś na szybko także zrobię kilka aby były na wigilię !

    OdpowiedzUsuń