Strony

10 gru 2011

Drożdżowe kwiatki z parówką


Dzisiaj danie mało świąteczne ale 
z pewnością można je podać na
 przekąskę np. sylwestrową:)
Już po raz trzeci korzystam z tego
przepisu na ciasto ale to
tylko
dlatego, że jest rewelacyjne:)

A sposób formowania podpatrzyłam

na jakimś azjatyckim blogu:))

Składniki na ciasto
na ok. 15szt.*

1/2 kg mąki
1 szklanka mleka
5 dag drożdży
5 łyżek oleju
3 łyżki cukru
szczypta soli
1 jajko

15 parówek wcześniej podgotowanych
szczypiorek i starty ser żółty -
do posypania
1 żółtko + 2 łyżki mleka-
do posmarowania wierzchu

Mleko podgrzać żeby było letnie.
Dodać drożdże, cukier
i tyle mąki, żeby ciasto miało
gęstość kwaśnej śmietany.
Przykryć i odstawić w ciepłe miejsce
do wyrośnięcia na ok. 20 minut.
Następnie do miski dodać
resztę mąki, olej, sól i ubite
widelcem jajko.
Ciasto dobrze wyrobić.
Następnie rozwałkować i pociąć na prostokąty.
Na prostokącie położyć parówkę i owinąć
ją ciastem (tak jak na fotkach:)


Następnie pociąć ale nie docinając
do końca na 6-8 części.
Wywinąć tworząc kwiatka.
Posmarować żółtkiem zmieszanym z mlekiem.
Posypać posiekanym szczypiorkiem
i posypać startym serem.
Piec w 180 stopniach ok. 15-20 minut.

* ja robiłam z 1/2 porcji
i wyszło mi 7 szt.

4 komentarze:

  1. Super przepis, wypróbuję na imprezie na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  2. A czy na zimno smakują równie dobrze jak na ciepło? Jak najlepiej je podawać?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja wolę na ciepło ale na zimno też można jeść.

    OdpowiedzUsuń