Strony

26 mar 2013

Babka marmurkowa na oleju


Ostatnio proponowałam babkę wilgotną
a tym razem babkę raczej z tych suchych.
Ja właściwie lubię wszystkie babki.
Ta także bardzo mi smakowała.
Poza tym takie marmurkowe
babki wyglądają bardzo efektownie:)

Składniki:
6 jajek
1,5 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka cukru
150 ml oleju
1 łyżka kakao
1 łyżka mleka

Jajka utrzeć z cukrem na puszystą masę.
Mąki wymieszać razem z proszkiem.
Dodawać po trochu do ucieranej masy
razem z olejem.
1/3 ciasta zostawić  a resztę przełożyć
do dużej foremki babkowej.
Do pozostałej części dodać kakao i mleko.
Dokładnie wymieszać i wyłożyć ciasto
ciemne na ciasto białe w foremce.
Widelcem troszkę przemieszać ciasta.
Piec w piekarniku nagranym do 180
stopni przez około 45 minut.
Po ostudzeniu posypać pudrem,
 polać lukrem lub czekoladą.

7 komentarzy:

  1. Mój mąż uwielbia takie babki :)))
    Jeśli masz ochotę to zajrzyj do mnie do wzięcia są dwie ksiażki kulinarne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie Ci wyszła, ja się dopiero biorę za wypieki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajny prosty przepis na babę , pewnie ,ze zrobię na Wielkanoc , jest idealna ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Babka marmurkowa wygląda bardzo apetycznie. Trzeba będzie zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  5. Babeczka pyszna! Dziękuję za przepis:)

    OdpowiedzUsuń