Strony

29 sty 2014

Biscotti piernikowe



Chociaż już dawno po Świętach to ja 
powróciłam do piernikowego smaku:)
Zostało mi jeszcze trochę melasy więc
poszukałam przepisu, żeby ją zużyć.
Znalazłam taki i wcale nie żałuję:)

Składniki na ok.25-30 szt:
1/3 szklanki oleju roślinnego
1 szklanka cukru
3 duże jajka
1/4 szklanki melasy
2 1/4 szklanki mąki pszennej
1 szklanka mąki pszennej razowej
szczypta soli
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1,5  łyżeczki imbiru
1 łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki mielonych gozdzików
1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej

Zmiksować olej, cukier, jajka i melasę.
W misce zmieszać wszystkie suche składniki.
Dodawać po trochu do ucieranej masy.
Podzielić masę na dwie części  i przenieść 
na blaszkę do pieczenia wyłożoną papierem
tworząc dwie bułki (można sobie pomóc
zwilżając wodą ręce). Piec w piekarniku
nagrzanym do 180 stopni przez ok. 20-25 minut. 
Wyjąć z piekarnika i całkowicie ostudzić.


Następnie pokroić na kromki.
Umieścić ponownie na blaszce i piec
z każdej strony po ok. 5-7  minut.

* Przepis pochodzi ze strony allrecipes.

2 komentarze:

  1. Ja całą zimę szukam piernikowych smaków:-) Doskonały przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, biscotti uwielbiam :) Piernikowe szczególnie :)
    Twoje wyglądają bosko :)

    OdpowiedzUsuń