Strony

31 lip 2012

Mus z jabłek


Pisałam już kiedyś, że mus
 z jabłek to wspomnienie 
mojego dzieciństwa.
Teraz będę mogła je sobie
wspominać bardzo często ponieważ
w tym roku mamy duży
zapas jabłuszek na zimę:)

Składniki:
jabłka -najlepiej kwaśne
papierówka, antonówka)
cukier

Jabłka umyć, obrać ze skórek
i pokroić na kawałki.
Podlać niewielką ilością wody
i dusić aż jabłka się rozpadną.


Pod koniec dodać cukier  ilość według gustu.
Można je jeszcze rozgnieść
np. tłuczkiem do ziemniaków:)
Nakładać do wyparzonych słoików
i pasteryzować.


 Doskonale pasują do szarlotki,
naleśników lub ryżu z jabłuszkiem.
Moje dziecko jada też jako
dżem na kanapce:))

2 komentarze:

  1. Moja mama robiła takie musy w słoiki i wekowała. Na zimę były takie jabłka jak znalazł:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też właśnie na etapie musów...Pychota :)

    OdpowiedzUsuń