Strony

29 paź 2013

Kisiel żurawinowy


No i zaczął się u nas sezon przeziębień chociaż
 temperatura iście wiosenna.  Słyszałam kiedyś 
od pewnego laryngologa, że na gardło dobry jest
 kisiel. A jeśli zrobimy go sami wykorzystując
 świeżą żurawinę  to zyskami do tego jeszcze 
trochę witamin:) U mnie kisiel w wersji do picia.

Składniki dla 4 osób:
1 szklanka świeżej żurawiny
3 łyżeczki mąki ziemniaczanej
3 szklanki wody
3-4 łyżki cukru

Żurawinę opłukać i oczyścić. Następnie 
przetrzeć przez sitko. Pozostałe na sicie
zgniecione owoce zalać gorącą wodą i zagotować.
Odcedzić i powstały płyn posłodzić cukrem.
Mąkę rozmieszać w ok. 1/4 szklanki wody (jeśli
 chcemy zrobić gęsty kisiel dodać więcej mąki).
Wlać na gotujący się sok ciągle mieszając i zagotować.
Dodać przetarty mus z żurawiny, wymieszać i podawać.


6 komentarzy:

  1. rewelacja, chętnie bym spróbowała:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Całkiem przypadkiem natrafiłam na Twój blog i cóż mogę powiedzieć....Na pewno będę tu częstym gościem ciekawe i fajne przepisy.Gratuluję tak trzymaj :-))))))))))))))Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam kisiel żurawinowy. Do tej pory jadłam tylko taki paczkowy, może w tym roku spróbuję zrobić sama...? Twój wygląda cudnie - prześliczny ma kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Domowy kisiel jest najlepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dziękuję za miłe komentarze. Przyznam się, że żurawinowy kisiel też robiłam po raz pierwszy ale pewnie nie ostatni bo wszyscy w nim zasmakowaliśmy:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Taki cieplutki w sam raz na jesienne wieczory. Już zaplanowałam, że jutro go zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń