Strony

29 lis 2011

Grissini


Paluszki grissini to

pieczywo rodem z Włoch.
Bardzo smaczne i chrupiące paluszki,

które sprawdzą się na każdej imprezie:))

Moje z tej strony.

Składniki na ok. 15szt.:
200g mąki
50g kaszy manny
125ml wody
7g suchych drożdży*
2 łyżki oliwy
1/2 łyżeczki cukru
1 łyżeczka soli
mak, sezam, gruba sól lub ulubione zioła
do posypania wierzchu

W misce wymieszać mąkę, drożdże i kaszkę.
Na środku zrobić dołek i wlać letnią
wodę mieszaną z cukrem, oliwą i solą.
Wodę należy wlewać powoli i
kontrolować gęstość ciasta
(może być tak, że użyjemy jej mniej).
Wyrobić dość twarde ciasto.
Przykryć i odstawić do wyrośnięcia
na około 1 godzinę.
Po tym czasie z ciasta rwać małe kawałki
i każdy zrolować w cienkie paluszki.
Paluszki ułożyć na blaszce, posmarować
ciepłą wodą i posypać przyprawami.
Piec w nagrzanym do 170 stopni
piekarniku ok. 15-20 minut.


* Suche drożdże można zastąpić 12g świeżych.
Należy je wymieszać z cukrem i ciepłą wodą
a następnie dodać do mąki z kaszą.


6 komentarzy:

  1. Musza być świetne! intryguje mnie dodatek kaszki manny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nabrałam ochoty na te paluchy, 7g suchych drożdży to ile świeżych

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiewiórko mnie też zaintrygowała ta kaszka dlatego je upiekłam:))

    Podaję za autorką przepisu suche drożdże można zastąpić 12g świeżych.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydają się znacznie bardziej przyswajalne właśnie ze względu na tajemniczy dodatek kaszy manny :D I choć pewnie równie kaloryczne co zwykłe paluszki, chyba upiekę je na swoją imprezę urodzinową, bardzo mi się spodobał.

    OdpowiedzUsuń
  5. a ile trzymają świeżość takie paluszki?:)

    OdpowiedzUsuń