Strony

30 lis 2011

Kurczak w pięciu smakach na ostro


Właściwie nie jadam bo
nie lubię pikantnych potraw.
Tym razem jednak się skusiłam
i zrobiłam danie nieco bardziej
ostre (dla mnie bo może
dla lubiących takie smaki
będzie tylko bardziej wyraziste:)

Składniki dla 3-4 osób:
1 pierś z kurczaka (500g)
2 średnie białe cebule
2 małe papryki (najlepiej każda
w innym kolorze)
2 ząbki czosnku
1 (niepełna) łyżka starego świeżego imbiru
dymka do dekoracji (u mnie bez
z braku:)

Składniki na marynatę:
2 łyżeczki przyprawy do dań
chińskich pięć smaków (ja dałam 1)
1 łyżka sosu sojowego
1 łyżka oliwy

Mięso pokroić na kawałki.
W misce wymieszać składniki na marynatę.
Włożyć kawałki kurczaka i wstawić
do lodówki na ok.3h.
Na patelni (lub woku) rozgrzać troszkę oliwy.
Wrzucić pokrojoną w pół krążki cebulę,
starty imbir i przeciśnięty czosnek.
Smażyć aż cebula zmięknie (ok. 3 min.)
Następnie dodać mięso wraz z marynatą.
Smażyć aż mięso będzie dobre.
Dodać pokrojone na kawałki papryki.
I smażyć jeszcze 2-3 minuty.
Następnie podlać 3-4 łyżkami wody.
Zagotować i podawać.
Posypać posiekaną dymką.

1 komentarz:

  1. Ja natomiast przepadam wręcz za ostrymi potrawami i pewnie dla mnie byłby to smak raczej w granicach normy, a nie wysoko nad nią. Przy czym przepis wydaje mi się bardzo ciekawy, zapiszę sobie i chętnie wypróbuję :D

    OdpowiedzUsuń