Strony

1 lut 2012

Babka piaskowa


Na deser polecam kawałek
zwykłej babki piaskowej
(zwykłej ale pysznej:)
Przy dzisiejszym mrozie obowiązkowo
z kubkiem gorącej herbaty.

Składniki na 1 średnią babkę:
4 jajka (temp. pokojowa)
200g cukru
200g miękkiego masła roślinnego
120g mąki pszennej
120g mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
skórka otarta z 1 cytryny
(ja dodałam aromat cytrynowy)

Masło utrzeć z cukrem na masę.
Dodawać po jednym jajku.
Mąki połączyć z proszkiem.
Dodawać po trochu do ucieranej masy.
Na końcu dodać otartą skórkę.
Foremkę na babkę lub keksówkę
wysmarować masłem i wlać ciasto.
Piec w 170 stopniach ok. 45 minut.
Gdy ostygnie można polać polewa
czekoladową lub polukrować.

3 komentarze:

  1. Witam, przepiękna babka i na pewno pyszna, ostatnio jak robiłam babkę piaskową to ciasto było tak gęste, że nie mogłam przełożyć do foremki, czy to normalne? Czy Pani ciasto po wyrobieniu też było takie gęste? A może ciasto na babki takie po prostu jest? Trochę się zniechęciłam bo oczywiście nie wyszło. Ale ta babka jest tak kusząca, że spróbuję jeszcze raz. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto na babki jest dość gęste ale nie tak żeby nie można go było przełożyć do foremki. Musiało być w niej za dużo mąki. Może jakiś błędny przepis. Pozdrawiam i powodzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ok, dzięki, napiszę czy wyszła.

    OdpowiedzUsuń