Strony

16 lut 2012

Pączki tardycyjne


U mnie pączki już zrobione:)

Na razie zjadłam trzy ale
za to niewielkie:)
A jak u Was?

Składniki na ok.25-30szt:
500g mąki
250ml letniego mleka
30g drożdży
5 żółtek
40g cukru
70g rozpuszczonego masła
1/4 łyżeczki soli
1 łyżka rumu
1/2 łyżeczki skórki otartej z cytryny

marmolada lub dżem
lukier lub cukier puder

Drożdże zalać letnim mlekiem,
dodać 1 łyżeczkę cukru i kilka łyżek mąki
(rozczyn ma mieć gęstość kwaśnej śmietany).
Odstawić na 20 minut do wyrośnięcia.
Masło rozpuścić, ubić z żółtkami,
cukrem, solą, skórką i rumem.
Do wyrośniętego rozczynu dodać
masę jajeczną i resztę mąki.
Wymieszać ciasto, zagnieść i odstawić na
ok. 30 minut w ciepłe miejsce.
Następnie rozwałkować.
Szklanką wycinać pączki.
W środek wkładać marmoladę lub można nadziać
po usmażeniu (ja w tym roku tak zrobiłam).
Odstawić do wyrośnięcia na 20-30 minut.
Smażyć na oleju po 2-3 minuty z każdej strony.
Ja smażyłam we frytkownicy w 170 stopniach.
Po ostudzeniu polukrować lub posypać cukrem pudrem.


*przepis pochodzi z książki
Barbary Bytnerowiczowej
"Ciasta domowe"

4 komentarze:

  1. Ale wyszły Ci pyszne, te kolorki i obrączki, moje zawsze się za mocno spieką, może w tym roku wyjdą ładniejsze, na razie wyrastają.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne jasne obwódki!
    Ja to już się nawet nie przyznaję, ile pączków zjadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Po dzisiejszym dniu też uważam że tradycja to podstawa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie pączki przygotowała babcia :) Ja miałam łatwiejsze zadanie - oponki serowe :)

      Usuń