Strony

21 lis 2014

Zupa pomidorowa ze szpinakiem i tortellini


Jak pewni co wnikliwsi zauważyli,że w tym tygodniu
u mnie prawie wszystkie dania są ze szpinakiem.
Bardzo lubię szpinak ale nie wiem, czy takich
osób jest więcej) W razie czego możecie
go w zupie po prostu pominąć:)

Składniki dla 3-4 osób:
1 łyżka oleju
1 łyżeczka masła
1 mała cebula
2 ząbki czosnku
1 puszka pomidorów
1/2 L przecieru pomidorowego z kartonika
1/2 L bulionu warzywnego (ew. drobiowego)
200g tortellini z serem
150g świeżego szpinaku
1 łyżka śmietany 30% lub jogurtu
sól, pieprz
1 łyżeczka cukru
natka pietruszki

W garnku rozpuścić olej i masło.
Dodać pokrojoną w kostkę cebulę i czosnek.
Smażyć 2-3 minuty do zeszklenia.
Następnie dodać pomidory, bulion i przecier
pomidorowy. Doprowadzić do wrzenia.
Dodać tortellini i szpinak. Doprawić solą i
 pieprzem oraz cukrem. Gotować na małym gazie
aż  tortellini będzie miękkie.
Na końcu wlać śmietanę.
Podawać posypane natką pietruszki.

5 komentarzy:

  1. ja ze szpinakiem mam problem podobnie z innymi liściowymi warzywami, nie przepadam :/ ale zupa wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię szpinak, to może być zupełnie nowy pomysł na pomidorówkę, podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, takich osób jest więcej ;) Ja jestem wielbicielką szpinaku, tą miłością zaraziłam też zresztą mojego chłopaka. Zupkę planuję zrobić jutro na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zupa przepyszna! Pomidorówka + szpinak + tortellini - wszystko, co uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. niestety przepis porazka, z tych proporcji co tu jest wyszla papka gesta a nie zupa i to niezbyt smaczna, nie wiem czy to przez gotowanie tortelini razem z zupa zamiast osobno czy z innego powodu. dodawalam wody caly czas zeby bylo to konsystencji zupy i nic nie pomagalo mimo to. niestety klapa bo zwyczajnie przy tych proporcjach wyszlo leczo z tortelini a nie zupa...nie polecam tego przepisu lub prosze modyfikowac i dac okolo 1,5 litra bulionu lub gotowac tortelino osobno...

    OdpowiedzUsuń