Strony

31 paź 2011

Likier kawowy


Dzisiaj pozwolę sobie wstawić
przepis na
wyśmienity likier
o smaku kawy.

Przepis od Aleex.

Składniki na 1/2L:
1 puszka mleka skondensowanego
niesłodzonego
1/2 szklanki cukru
2 cukry waniliowe
2-3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
100ml spirytusu*

Do garnuszka wlać mleko.
Dodać cukry i kawę
Zagotować, przykręcić gaz i gotować
jeszcze przez 5 minut
(uważać żeby nie wykipiało).
Zostawić żeby ostygło.
Dolać alkohol i wymieszać.
Przelać do butelki i kosztować
na drugi dzień:)

*ja zastąpiłam wódką bo
wolę troszkę słabsze napoje:))


 

4 komentarze:

  1. Do tej pory piłam tylko kupny, z chęcią spróbuje domowego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A co powiesz o napojach herbacianych? Zapraszam do wzięcia udziału w konkursie skierowanym do blogerów prowadzących blogi kulinarne organizowanym przez producenta herbaty Dilmah. Wystarczy na stronie dniherbaty.pl w zakładce: "Herbata z dodatkami" zamieścić autorski przepis napoju na bazie herbaty. Do wygrania ciekawe nagrody.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ilko a za mna chodzi ajerkoniak...a ze uwielbiam twoje szybkie proste przepisy to poprosze o taki....dziekuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo chętnie bym ajerkoniak zrobiła ale trochę się boję surowych żółtek (zatrułam się kiedyś i mam uraz). Co prawda dodaje się alkohol ale jednak..Za to w planach mam kukułkę:))

    OdpowiedzUsuń