Strony

15 paź 2011

Drożdżowe przekąski z parówką


Przekąski są propozycją
dla najmłodszych.
Można je podać np. na kinderbalu.
A i przy niejadku powinny się
całkiem dobrze sprawdzić:)))

Przepis na ciasto stąd
z 1/2 porcji.

Składniki na ok. 10 sztuk:
250g mąki
1/2 szklanki mleka
25 g świeżych drożdży
2,5 łyżki oleju
1 łyżka cukru
szczypta soli
1 jajko

5 parówek
ziele angielskie
lub pieprz na oczy

Mleko podgrzać.
Dodać drożdże, cukier
i tyle mąki, żeby ciasto miało
gęstość kwaśnej śmietany.
Przykryć i odstawić w ciepłe
miejsce do wyrośnięcia (ok. 20 minut)
Następnie do miski dodać
resztę mąki, olej, sól i połowę
ubitego widelcem jajka (resztę zachować).
Ciasto dokładnie wyrobić.
Rozwałkować i pokroić w paseczki
długości ok. 6 cm i szer. ok. 3-4 cm.
Przyznaję, że rozwałkowałam dość grubo:))
Metalowe foremki do pieczenia
rurek posmarować masłem.
Na każdą nawinąć paski ciasta zaczynając
od szerszej strony.
Końcówki zlepić (tak jak na zdjęciu)


Z resztek ciasta ulepić małe kulki
w które włożyć ziele lub pieprz.
Przykleić jako oczy.
Na łapki ulepić wałeczki, które
należy przeciąć w połowie.
Bułeczki posmarować resztą jajka
i piec w nagrzanym do 180 stopni
piekarniku przez ok. 15 minut.
Parówki ugotować, przeciąć na dwie części.
W każdą "paszczę" włożyć parówkę.
Można wcześniej posmarować keczupem,
musztardą a nawet włożyć sałatkę:)

8 komentarzy:

  1. Ilko, rewelacyjny pomysł.
    Jestem pod wrażeniem. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł - dobrze, że Cię znowu odwiedziłam

    OdpowiedzUsuń
  3. PODOBA MI SIE ten parowkowy krab:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomysłowe i urocze!!! :) Podoba mi się :>

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo się cieszę:))Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. jakie śliczne! robiłam podobne z ciasta francuskiego i również były smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sama bym się skusiła na taką przekąskę ;-)

    OdpowiedzUsuń