Strony

25 cze 2010

Przekąski z ciasta francuskiego



Bardzo szybka przekąska, którą zdążycie zrobić nawet 
 dla niezapowiedzianych gości:)

Składniki na 12 sztuk:
1 opakowanie ciasta francuskiego (275g)
ok. 70g szynki lub innej wędliny

ok. 100g startego na tarce żółtego sera
ok. 2 łyżki posiekanego szczypiorku
1 duże jajko

60ml kwaśnej śmietany np. 18%
sól, pieprz

Ciasto lekko rozwałkować.
Szklanką o wymiarach ok. 8cm wyciąć 12 kółek.
Foremkę na muffinki (babeczki)
nasmarować lekko masłem.
Włożyć kółka, każde nakłuć widelcem.
Nałożyć szynkę i ser.

Jajko lekko ubić ze śmietaną.
Dodać szczypiorek, sól i pieprz.
Do każdego otworu wlać po łyżeczce masy.

 Piec w nagrzanym do 180-190 piekarniku ok. 25 minut.
Serwować na ciepło.


27 komentarzy:

  1. rewelacyjne pomysły, przepisy fantastyczne dobrze że trafiłam na twoją stronę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jejuu! :) jak u Ciebie pysznie! będę zaglądać ;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się podobają zamieszczane tu przepisy! Właśnie kupiłam formę do muffinek i jak tylko przyjdzie będę robić te przekąski:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie Twoje przepisy są niesamowite! Proste w przygotowaniu i jednocześnie nietypowe! Zdecydowanie będę tu wracać:)

    OdpowiedzUsuń
  5. zrobiłam...rewelacja !! bardzo prosty przepis...niestety nigdzie nie było szczypiorku grrr wiec wrzuciłam koperek :) też dobre :))) pozdrawiam dzieki dzisiejsza impreza będzie bardzo smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziś u mnie na kolację :) mniam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda smakowicie, wykorzystam przepis na pewno:-)
    Fajnie ze chłopaki podali mi namiary na twojego bloga:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. nie rozumiem- po co to kłaść na formie do muffinek? mogą być takie pojedyńcze silikonowe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że nie kumam co masz na myśli pisząc silikonowe:)

      Usuń
    2. podejrzewam, że te silikonowe też mogą być ;) tyle tylko że forma do mufinek nie ma "falbanek" i wsadzasz do pieca wszystko za jednym razem. ale w jakiej formie to zrobisz, to myślę, ze nie robi różnicy ;)

      Usuń
  9. ilka, silikonowe foremki do muffinek- mam takie z ikei, pojedyńcze , i dalej nie kumam po co to kłaść, nie mogę sobie tego wyobrazić, zobrazuj to dokłądniej proszę :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok. Rozumiem. Ciasto należy umieścić w foremce (w tm dołku:) muffinkowej lub w tych sylikonowych po to żeby miało kształt koszyczka. Gdybyś położyła (ył) to ciasto bezpośrednio na blachę i zalała(ał) jakiem ze śmietaną to by to wszystko spłynęło.

      Usuń
  10. pyyszne może być :) Na pewno zrobię! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. aaaaaaaaaaaaa dzięki,już kumię- robię :d

    OdpowiedzUsuń
  12. Robiłam już wiele podobnych zapiekanek , ale ta jest najlepsza ze wszystkich !!!
    PYSZNA . Bardzo dziękuję za przepis , który na pewno jeszcze nie raz wykorzystam
    Pozdrawiam Agata

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam pytanie, czy w tych silikonowych foremkach udalo sie je zrobic? Boje sie ze kszalt moze byc inny i nieładny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że nigdy nie robiłam w silikonowych foremkach. Trudno mi odpowiedzieć.Nie mam zbyt dużego doświadczenia w "silikonie".

      Usuń
  14. czy to jest dobre na zimno i czy mogę użyć papierowych foremek ? błagam o szybką odpowiedź bo piątek już blisko !! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na zimno też można zjeść chociaż na ciepło jest lepsze. Jeśli chodzi o papierowe foremki to będzie trudno w nich zrobić.

      Usuń
  15. Szybko i smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzięki za rewelacyjną stronę!!! Ostatnio całą imprezę na 40 osób zrobiłam z Twoich super przepisów i nie napracowałam się jakoś mocno, a finanse też bez poważniejszego zachwiania :) Polecam wszystkim domowym kuchareczkom i kucharzom!

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam pytanie. Czy jajko ze śmietana trzeba ubić mikserem czy tylko lekko roztrzepać widelcem?

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzieki. Wlasnie zrobilam.. 😁❤

    OdpowiedzUsuń
  19. Podoba mi się przepis Jutro. Zrobię 👍🥰

    OdpowiedzUsuń
  20. Czy szynkę kroje w kostkę ?

    OdpowiedzUsuń