Strony

19 paź 2012

Torcik jabłkowy



Nie często piekę torty ale tym
razem miałam okazję:)
Torcik powinien smakować
wszystkim tym, którzy nie lubią
słodki i ciężkich mas.
Jest delikatny i mało słodki.
I.....pyszny:)

Składniki na tortownicę
o wymiarach 23-24 cm:
3 jaja
6 łyżek cukru
6łyżek oleju
6łyżek mąki
1 czubata łyżeczka  
proszku  do pieczenia

Składniki na 
masę jabłkową:
80dag kwaśnych jabłek
1,5 szklanki soku jabłkowego
80g cukru
1 budyń waniliowy (4og)
sok z ok. 1/2 cytryny 

Składniki na masę 
serowo-śmietanową:
200ml śmietany kremówki
1 śmietan fix
250g twarogu
2-3 łyżki cukru pudru

Do dekoracji:
300 ml śmietany kremówki
1 łyżka cukru pudru
50g płatków migdałowych

Najpierw przygotować biszkopt.
 Białka ubić ze szczyptą soli.
Dodać cukier i po jednym żółtku.
Następnie po trochu wlewać olej.
Mąkę przesiać z proszkiem.
Dodawać po jednej łyżce do masy.
Przelać do tortownicy i piec
ok. 20-30 minut w 170 stopniach.

Wyjąć, ostudzić i przeciąć
na dwa cienkie placki.
Na masę jabłkową do garnka włożyć
obrane i pokrojone jabłka, 1 szklankę soku
jabłkowego, cukier oraz sok z cytryny.
Zagotować i gotować 1-2 minuty.
W reszcie soku (czyli 1/2 szklanki)
rozpuścić budyń.
Dodać do jabłek, wymieszać i zagotować.
Spodni biszkopt z powrotem umieścić
w tortownicy, wlać przygotowaną masę.
Zostawić do całkowitego ostudzenia.
Twaróg zmielić.
Śmietanę ubić na sztywno ze 
śmietan fixem i cukrem pudrem.
Dodać do twarogu i wymieszać.
Wyłożyć na jabłka.
Przykryć biszkoptem i odstawić
do lodówki na 1-2 godziny.
Śmietanę kremówkę ubić
na sztywno z pudrem i śmietan fixem.
Torcik wyjąć z tortownicy i wierzch
oraz boki posmarować śmietaną.
Migdały uprażyć na suchej patelni.
 Ozdobić boki tortu. 


*przepis pochodzi z gazety
(przepis na biszkopt jest mój)


34 komentarze:

  1. wow! ciekawa jestem smaku, polaczenia masy serowo-smietanowej z jablkiem...

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepięknie wygląda! Aż chce się zjeść!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję za uznanie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie nie przepadam za ciężkimi tortami więc ten zdecydowanie do mnie przemawia, zarówno wyglądem jak i kompozycją smakową :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale piękny!

    Zapraszam do mnie na konkurs!

    OdpowiedzUsuń
  6. piękne zdjęcia :]
    i tort, niezwykle elegancki :]

    OdpowiedzUsuń
  7. Sezon na jabłka sprzyja robieniu takich wspaniałości jak wykonany przez Ciebie torcik, jest piękny!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam, Polecam !!! Delikatny w smaku ,wilgotny Moja uwaga -ja upiekłam 2 biszkopty .Jeden biszkopt z podanej porcji jest zbyt cienki,zwłaszcza gdy wykłada się na niego ciepłe jabłka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę a jeśli chodzi o biszkopt to faktycznie blaty są dość cienkie. Zawsze można upiec biszkopt z 4 jajek:)

      Usuń
  9. Ja również zdecydowałam się na upieczenie tego torciku. Co prawda nie lubię budyniu i on mnie nieco zniechęcił na początku, ale okazało się, że nie jest wyczuwalny w masie:)

    Całość jest rewelacyjna! Ciasto faktycznie niezbyt słodkie, ale za to rozpływające się w ustach. Jabłka idealne, myślę, że wykorzystam je nie raz w innych "produkcjach":)

    Oto jak wyglądało moje dzieło:
    http://img440.imageshack.us/img440/3603/img4171u.jpg

    http://img248.imageshack.us/img248/7561/img4170x.jpg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śliczny Ci wyszedł:) Bardzo się cieszę, że smakował. Ja też nie przepadam za budyniem ale w tym przypadku tak jak napisałaś w masie jabłkowej go nie czuć. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Ciągle wracam do tego przepisu i wciąż nas zachwyca 😊 Akurat teraz jestem mamą karmiącą, wiec taki lekki torcik jest dla mnie w sam raz!

      Usuń
    3. Doskonale smakuje gdy zamiast soku użyje się musujacego bialego wina .

      Usuń
  10. rewelacyjny! upieklam a swoje urodziny, idealnie nie-za-slodki, lekki, smaki cudnie sie komponuja. Robilam biszkopt z 3 jaj i w mniejszej tortownicy (20cm) wyszedl wysoki i reprezentacyjny :) juz obmyslam wariacje z innymi owocami :) dziekuje za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  11. Można dostrzec chwile magi w tym torciku

    OdpowiedzUsuń
  12. Jest przepyszny. Robiłam już kilka razy. Polecam. Bardzo dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakuję. Pozdrawiam.

      Usuń
  13. Wygląda znakomicie, chciałabym go zrobić ale mam dylemat jaki sok jabłkowy użyć taki z kartonu czy wycisnąć z jabłek. Jaki jest użyty w tym przepisie

    OdpowiedzUsuń
  14. A ser był z kostki czy z wiaderka?

    OdpowiedzUsuń
  15. Robilam.Super pyszny.Polecam.Nie za slodki.Ja dalam troche rozpuszczonej zelatyny do jablek .Pieknie wygladal moj .Warto zrobic na kazda okazje.

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy do dekoracji tortu też jest potrzebna śmietanka fix bo nie jest wyszczególniona w składnikach.

    OdpowiedzUsuń
  17. Torcik cudowny, już od zawsze zagości na moim stole

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy do masy śmietankowej zamiast sera można dodać maskarpone

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziekuje bardzo za przepis !!Podoba mi się Pani propozycja. Szukałam czegoś takiego. Zaskoczę Solinizantki.


    OdpowiedzUsuń