Strony

19 paź 2012

Torcik jabłkowy



Nie często piekę torty ale tym
razem miałam okazję:)
Torcik powinien smakować
wszystkim tym, którzy nie lubią
słodki i ciężkich mas.
Jest delikatny i mało słodki.
I.....pyszny:)

Składniki na tortownicę
o wymiarach 23-24 cm:
3 jaja
6 łyżek cukru
6łyżek oleju
6łyżek mąki
1 czubata łyżeczka  
proszku  do pieczenia

Składniki na 
masę jabłkową:
80dag kwaśnych jabłek
1,5 szklanki soku jabłkowego
80g cukru
1 budyń waniliowy (4og)
sok z ok. 1/2 cytryny 

Składniki na masę 
serowo-śmietanową:
200ml śmietany kremówki
1 śmietan fix
250g twarogu
2-3 łyżki cukru pudru

Do dekoracji:
300 ml śmietany kremówki
1 łyżka cukru pudru
50g płatków migdałowych

Najpierw przygotować biszkopt.
 Białka ubić ze szczyptą soli.
Dodać cukier i po jednym żółtku.
Następnie po trochu wlewać olej.
Mąkę przesiać z proszkiem.
Dodawać po jednej łyżce do masy.
Przelać do tortownicy i piec
ok. 20-30 minut w 170 stopniach.

Wyjąć, ostudzić i przeciąć
na dwa cienkie placki.
Na masę jabłkową do garnka włożyć
obrane i pokrojone jabłka, 1 szklankę soku
jabłkowego, cukier oraz sok z cytryny.
Zagotować i gotować 1-2 minuty.
W reszcie soku (czyli 1/2 szklanki)
rozpuścić budyń.
Dodać do jabłek, wymieszać i zagotować.
Spodni biszkopt z powrotem umieścić
w tortownicy, wlać przygotowaną masę.
Zostawić do całkowitego ostudzenia.
Twaróg zmielić.
Śmietanę ubić na sztywno ze 
śmietan fixem i cukrem pudrem.
Dodać do twarogu i wymieszać.
Wyłożyć na jabłka.
Przykryć biszkoptem i odstawić
do lodówki na 1-2 godziny.
Śmietanę kremówkę ubić
na sztywno z pudrem i śmietan fixem.
Torcik wyjąć z tortownicy i wierzch
oraz boki posmarować śmietaną.
Migdały uprażyć na suchej patelni.
 Ozdobić boki tortu. 


*przepis pochodzi z gazety
(przepis na biszkopt jest mój)


19 komentarzy:

  1. wow! ciekawa jestem smaku, polaczenia masy serowo-smietanowej z jablkiem...

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepięknie wygląda! Aż chce się zjeść!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję za uznanie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie nie przepadam za ciężkimi tortami więc ten zdecydowanie do mnie przemawia, zarówno wyglądem jak i kompozycją smakową :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale piękny!

    Zapraszam do mnie na konkurs!

    OdpowiedzUsuń
  6. piękne zdjęcia :]
    i tort, niezwykle elegancki :]

    OdpowiedzUsuń
  7. Sezon na jabłka sprzyja robieniu takich wspaniałości jak wykonany przez Ciebie torcik, jest piękny!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam, Polecam !!! Delikatny w smaku ,wilgotny Moja uwaga -ja upiekłam 2 biszkopty .Jeden biszkopt z podanej porcji jest zbyt cienki,zwłaszcza gdy wykłada się na niego ciepłe jabłka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę a jeśli chodzi o biszkopt to faktycznie blaty są dość cienkie. Zawsze można upiec biszkopt z 4 jajek:)

      Usuń
  9. Ja również zdecydowałam się na upieczenie tego torciku. Co prawda nie lubię budyniu i on mnie nieco zniechęcił na początku, ale okazało się, że nie jest wyczuwalny w masie:)

    Całość jest rewelacyjna! Ciasto faktycznie niezbyt słodkie, ale za to rozpływające się w ustach. Jabłka idealne, myślę, że wykorzystam je nie raz w innych "produkcjach":)

    Oto jak wyglądało moje dzieło:
    http://img440.imageshack.us/img440/3603/img4171u.jpg

    http://img248.imageshack.us/img248/7561/img4170x.jpg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śliczny Ci wyszedł:) Bardzo się cieszę, że smakował. Ja też nie przepadam za budyniem ale w tym przypadku tak jak napisałaś w masie jabłkowej go nie czuć. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Ciągle wracam do tego przepisu i wciąż nas zachwyca 😊 Akurat teraz jestem mamą karmiącą, wiec taki lekki torcik jest dla mnie w sam raz!

      Usuń
  10. rewelacyjny! upieklam a swoje urodziny, idealnie nie-za-slodki, lekki, smaki cudnie sie komponuja. Robilam biszkopt z 3 jaj i w mniejszej tortownicy (20cm) wyszedl wysoki i reprezentacyjny :) juz obmyslam wariacje z innymi owocami :) dziekuje za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  11. Można dostrzec chwile magi w tym torciku

    OdpowiedzUsuń