Strony

8 paź 2012

Lazania (lasagne) z cukinią


Macie czasem dość mięsa na obiad?
Ja tak właśnie od czasu do czasu mam.
Robię wtedy jakiś bezmięsny obiad
np. lazanię z cukinią i serem feta.

Składniki dla ok. 4 osób:
1 małe opakowanie lazanii
(ok.10-12 sztuk płatów)

Składniki na farsz:
1/2 kg młodej cukinii
1/2 pęczka dymki
200g sera feta
3 jajka
1/2 szklanki oliwy
sól, pieprz
czerwona papryka
w proszku 

Cukinię zetrzeć na tarce o grubych oczkach.
Dodać posiekaną dymkę i pokruszony ser feta.
Następnie wbić jajka i wlać oliwę.
Doprawić do smaku (soli nie za wiele
bo feta jest słona).
Całość dokładnie wymieszać.
Foremkę o wymiarach ok. 25x30cm
natłuścić i wyłożyć na jej dno płaty makaronu
tak żeby przykryć całe dno.
 Następnie wyłożyć część farszu.
Powinno wyjść 3-4 warstwy (zależy od
wielkości foremki, której użyjemy).
Wierzchnia warstwa ma być z farszu.
Foremkę przykryć i piec w nagrzanym do
190-200 stopni piekarniku przez 1 godzinę
(na 15 minut przed końcem naczynie odkryć).

6 komentarzy:

  1. Genialny pomysł! Oj, zrobię taką!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja całkiem często mam dość mięsa na obiad, a wegetariańskie makarony z dużą ilością sera lubię, i to bardzo :) Twoje lasagne wygląda bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dodajesz surowy makaron, wcześniej niegotowany?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiąc zapiekanki przeważnie daję surowy makaron, który jest polany sosem. Makaron wychodzi pyszny.
      A jeśli o lazanie wygląda smacznie.

      Usuń
    2. W tym wypadku akurat dałam surowy. Cukinia puszcza dużo soku. Makaron bardzo dobrze się gotuje i wychodzi miękki.

      Usuń