Strony

2 paź 2012

Ciasto z kawą inką


Dzisiaj bardzo stary przepis
na ciasto z dodatkiem kawy zbożowej.
Znalazłam go w przepisach mamy
i bardzo mnie zaciekawił.
Nie było wyjścia musiałam upiec.
Z wyglądu i konsystencji przypomina
piernik ale smakowo to już coś
zupełnie innego:))))

Składniki na 
blaszkę 12x30cm:
2 jajka
3/4  szklanki cukru
3 łyżki oleju
1 szklanka mleka
3 szklanki mąki
3 łyżki kawy zbożowej
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
zapach rumowy
3 łyżki dżemu (ja użyłam powideł)

polewa czekoladowa

Jajka utrzeć z cukrem na masę.
Dodać olej.
W misce zmieszać mąkę, kawę i proszek.
Dodawać na zmianę z mlekiem do
ucieranej masy.
Na końcu dodać aromat i dżem.
Włożyć do foremki (ciasto wychodzi gęste)
i piec w nagrzanym do 180 stopni
piekarniku przez około 40 minut.
Gdy ostygnie polać polewą.

15 komentarzy:

  1. Jaki fajny przepis... raczej nie trudny... z pewnością pyszny... i do tego ładnie wyrośnięty.
    A można dodać inną kawę niż zbożową??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto zdecydowanie należ do bardzo prostych a jeśli chodzi o inną kawę trudno mi powiedzieć. Zawsze możesz spróbować:)

      Usuń
  2. Tez mam taki zeszyt mamy i identyczny przepis ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. ciasto wspomnienie z dzieciństwa:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie jadłam, bardzo ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam takie stare przepisy, a kawa inka to jedno ze wspomnień mojego dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. oo pierwszy raz widzę taki pomysł na ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  7. prosty przepis ale jaki smakowity! kiedyś podobna babkę górnicza piekłam tylko z kakao :)

    OdpowiedzUsuń
  8. o super pomysł zwłaszcza dla najmłodszych smakoszy:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj coś czuje, że w tym tygodniu zrobię to cudeńko. Jak na pierwsze ciastko wydaje sie być idealne :) :D.

    OdpowiedzUsuń
  10. a można upiec go w większej blasze? np 25x35

    OdpowiedzUsuń
  11. i jaja ubijać oddzielnie? tzn ubić pianę z białek czy go nie rozdzielać?

    OdpowiedzUsuń
  12. Jajka ubijamy razem nie rozdzielając. Jeśli chodzi o blaszkę to można upiec w większej tylko trzeba się liczyć z tym, że ciasto wyjdzie dużo niższe.

    OdpowiedzUsuń
  13. A jakich powideł Pani użyła??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Użyłam zwykłych sklepowych ale można też użyć swojej roboty.

      Usuń