Strony

4 lut 2016

Hiszpańskie pączki churros z piekarnika


U mnie dzisiaj "lekki" tłusty czwartek.
Postanowiłam zrobić hiszpańskie pączki,
które normalnie są smażone w głębokim tłuszczu,
w wersji z piekarnika. Są super i
co najważniejsze nie trzeba po
nich spalać tyle kalorii ale jak
ktoś by chciał to z tego  przepisu także
można je usmażyć. Serduszka to 
propozycja walentynkowa:)

Składniki:
1 szklanka wody
100g masła
2 jajka
1 szklanka mąki

Do garnka wlać wodę i dodać masło.
Doprowadzić do wrzenia i gotować aż
masło całkowicie się rozpuści. Zdjąć
z gazu i dodać mąkę. Dokładnie ją
wymieszać aż powstanie gładka masa
(fot. nr.1). Zostawić aż całkowicie ostygnie.
Do masy dodawać po jednym jajku 
ciągle mieszając. Ma powstać gładkie ciasto.


Do rękawa cukierniczego (ja użyłam z końcówką-
Wilton 1M) włożyć ciasto. Na wyłożoną
papierem do pieczenia blaszkę wyciskać ok. 10cm
paski lub serduszka. Piec w nagrzanym do 
200 stopni piekarniku przez ok. 20-25 minut
(na złoty kolor). Wystudzić i posypać pudrem,
który można zmieszać z cynamonem.W wersji
pieczonej smakują jak ptysie:)


Z tej porcji wyszło mi ok. 20 sztuk.


7 komentarzy:

  1. Uwielbiam churros, nawet do głowy mi nie przyszło, że można je zrobić również w piekarniku! coś czuję, że ukradne ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Te serca wyglądają przepięknie! Aż szkoda jeść ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super wygląda wersja z piekarnika, a napewno jest mniej kaloryczna ;) Szczerze mówiąc nie próbowałem jeszcze takiego sposóbu, ale wielki plus za kreatywność.

    A tutaj moja wersja hiszpańskich churros

    OdpowiedzUsuń
  4. Super;) serce wygląda przepięknie. Idealne do porannej, wakacyjnej kawy. Skusze się już w weekend!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. A można do wody dodać wegańska margarynę? I czy można na mące orkiszowej? I czy można do wody dodać troszkę cukru brzozowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę po czasie ale odpowiem. Mąkę orkiszową można użyć jak najbardziej. Niestety nie umiem powiedzieć jak z margaryną wegańską.

      Usuń