Strony

13 lip 2010

Jagodzianki



Zostało mi trochę jagód więc postanowiłam upiec jagodzianki.
Ciasto zrobiłam z przepisu na drożdżówki z serem.
Wyszły mi troszkę krzywe ale w smaku...mniam mniam:))
Najlepiej smakują ze szklanką zimnego mleka.

Składniki:
1/2kg mąki pszennej
35g świeżych drożdży
2/3 szklanki mleka 80g cukru 2 jaja
70g masła1/2 łyżeczki soli
jagody

1 żółtko +1 łyżka mleka

Całą mąkę przesiać.
Z drożdży, mleka, cukru i mąki przygotować rozczyn.
Przykryć i odstawić do wyrośnięcia na ok. 20 minut.  
Dodać resztę mąki, ubite z cukrem
i solą jajka
oraz roztopione i ostudzone masło.
Zagnieść ciasto. Przykryć i odstawić na ok. 30 minut
aż podwoi swoją objętość.

Wyjąć ciasto i ponownie je
szybko zagnieść.
Ciasto rozwałkować,
wycinać szklanką koła.
Na pierwsze nakładać jagody posmarować
brzegi żółtkiem
zmieszanym z mlekiem.
Przykryć drugim kołem.
Dokładnie zlepić.
Można też formować tradycyjnie.

Urwać kawałek ciasta,
nadziać jagodami i zlepić.
Wierzch posmarować żółtkiem z mlekiem.
Piec w ok. 190-200 stopniach
przez 10-15 minut.

2 komentarze:

  1. A mrożone jagody tez mogą być? i czy je rozmrażać? posypać cukrem? co radzisz Ilko? ilona

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że mrożone jagody tez się nadają chociaż nigdy z takimi nie robiłam.Ja bym nie rozmrażała. Cukrem oczywiście można posypać.

    OdpowiedzUsuń