Strony

6 sty 2016

Bajaderki II


Jeśli zostało Wam ciasta po Sylwestrze lub
czasem nie uda się jakieś ciasto (tak jak
mnie właśnie) można zrobić takie domowe
bajaderki. Smakowo jak z cukierni a 
może i nawet lepsze:)

Składniki:
80-90g pokruszonych ciast, ciastek, muffinek
(ale bez kremu, owoców, żelatyny)
1/2 szklanki mleka
ok. 1/2 szklanki cukru (jeśli ciasta były bardzo
słodkie można nie dodawać lub zmniejszyć ilość)
1/2 szklanki rodzynek lub żurawiny 
ok. 350g gęstego dżemu, powideł lub marmolady
125g masła
4 łyżki kremu orzechowego np. Nutelli  (ja nie dawałam)
3-4 łyżki kakao (jeśli użyliście ciemnych ciast można 
zmniejszyć ilość)
olejek rumowy wg. uznania

polewa czekoladowa
wiórki kokosowe lub posiekane orzechy-
do obtoczeni

Wszystkie ciasta lub ciasteczka drobno pokruszyć.
Zagotować mleko, cukier, masło i kakao. Lekko
przestudzić i wymieszać z pokruszonymi resztkami ciast,
dżemem, kremem orzechowym i olejkiem zapachowym.
Rodzynki lub żurawinę namoczyć w rumie, odsączyć
i dodać do reszty. Całość ugnieść na jednolitą masę.
Formować małe kulki. oblać je polewą czekoladową
i posypać kokosem lub orzechami.  Odstawić do
lodówki żeby masa stężała.

*Jeśli używamy samych ciast warto
jest dodać 100g zwykłych herbatników.


*Na podstawie przepisu ze strony

2 komentarze:

  1. Robię bajaderki z właściwie identycznego przepisu i przyznam, że są wspaniałe! Mój Mąż powiedział mi ostatnio: "Weź zepsuj jakieś ciasto, bo inaczej nie doczekam się tych bajaderek
    " 😁

    OdpowiedzUsuń