Strony

18 wrz 2013

Seler konserwowy do słoika


To już ostatni przepis w tym roku na przetwory.
Tym razem zamknęłam na zimę selera. 
Niech tam siedzi i czeka na lepsze czasy:))

Składniki:
2 kg selera
1L wody
3 łyżki octu
1 łyżka soli
2 łyżeczki kwasku cytrynowego
1/2 szklanki cukru

Selera zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Z pozostałych
 składników zagotować zalewę.Włożyć do niej selera
 i gotować 5-10 minut. Włożyć do wyparzonych
słoików i pasteryzować.

*Przepis z kolekcji siostry Leonilli.

13 komentarzy:

  1. ooo, lubię takiego selera! ale zawsze do tej pory jadłam taki kupny, może jednak zrobię domowy :-) super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj chyba skorzystam.
    Przyda się w zimie a selery w polu są.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj ciekawa propozycja,ja tez zawsze kupowalam.

    OdpowiedzUsuń
  4. A jak dlugo pasteryzowac?

    OdpowiedzUsuń
  5. super przepis , robiłam go , tylko ja wszystko gotowałam 20min i nie pasteryzowałam juz, teraz mysle zrobic selera z marchewka,

    OdpowiedzUsuń
  6. a gotowac 20-30 minut od zagotowania czy jak? mam duzo selera i chce wyprobowac przepis;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przepisie nie ma podanego takiego czasu gotowania.

      Usuń
  7. To takie gorące a może tylko słoik do góry dnem i się zatka

    OdpowiedzUsuń
  8. A czy seler wrzucic na chwilke do wody z kwaskiem zeby nie robil sie. Czarny?

    OdpowiedzUsuń