Strony

25 wrz 2013

Zupa krem z pietruszki


Niektórzy pewnie zauważyli, że zwiększyłam
 zdjęcia na blogu. Nie wiem czy teraz
dla odmiany nie są za duże. Co myślicie?

Natomiast jeśli chodzi o zupę z pietruszki
to troszkę miałam obawy jak będzie smakowała.
Nie jestem specjalną fanką pietruszki.
Moje obawy okazały się niesłuszne bo
zupa smakuje wyśmienicie.

Składniki dla 4 osób:
1 mała cebula
1 kwaśne jabłko
60dag pietruszki
700 ml bulionu warzywnego
imbir świeży ok. 1/2 łyżeczki
1 łyżeczka kminku ( u mnie bez bo nie lubimy)
chilli w proszku (ok.1/4 łyżeczki)
kolendra w proszku (ok.1/2 łyżeczki)
kurkuma (ok. 1/2 łyżeczki)
sól
1 szklanka mleka


W garnku o grubym dnie rozgrzać olej.
Dodać pokrojoną w kostkę cebulę i zeszklić.
Dodać kminek, posiekany imbir, chilli, kminek i resztę
przypraw. Smażyć około 1 minuty. Dodać obrane i
pokrojone w kostkę jabłko oraz pietruszkę.
Całość zalać bulionem i doprowadzić do wrzenia.
Zmniejszyć gaz i gotować na małym ogniu aż pietruszka
będzie miękka (ok. 30 minut). Następnie całość zmiksować
blenderem na krem. Dodać mleko i ewentualnie jeśli jeszce
jest za gęsta bulion. Podawać ze świeżą kolendrą i grzankami.

*przepis z moimi modyfikacjami pochodzi ze Świata Kuchni.

5 komentarzy:

  1. Fajna zupka, zrobiłabym ją z pieczonej pietruszki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ojoj, takiego kremu jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. mi bardzo podobają się duże zdjęcia :) tak wolę szczególnie, że robisz dobre, piękne zdjęcia :) a zupa ciekawa ! ostatnio polubiłam pietruszkę w roli głównej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wielkość zdjęć jak dla mnie idealna,a do tego wszystkie takie apetyczne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dziękuję za opinie na temat zdjęć. W takim razie teraz będą duże:)

    OdpowiedzUsuń