Strony

4 wrz 2013

Dżem pomarańczowy z cukinii


Ciocia od której dostałam w tym roku ten ogrom cukinii 
wspomniała coś o dżemie z cukinii. Pierwsze słyszę-
pomyślałam ale odszukałam przepis w internecie i zrobiłam.

Składniki na ok. 7 słoików: 
2,5 kg cukinii
1/2 kg cukru
2 galaretki pomarańczowe (można też
użyć galaretek cytrynowych)
2,5 łyżeczki kwasku cytrynowego
1/2 olejku pomarańczowego
 (lub odpowiednio cytrynowego)

Cukinię obrać i wydrążyć nasiona.Połowę zetrzeć na tarce o dużych oczkach
 a drugą połowę pokroić w kostkę.Włożyć do garnka i gotować aż zgęstnieje.
Pod koniec gdy będzie już gęsty i jednolity wsypać cukier,
 kwasek cytrynowy i galaretki.Dodać też olejek.


Gotować jeszcze 30 minut.Nakładać do wyparzonych słoików,
szybko zakręcać i stawiać do góry nogami.Zostawić tak aż wystygnie.

*przepis Agulek 74 pochodzi z Wielkiego Żarcia.

6 komentarzy:

  1. też taki robię, bardzo lubię taki dżem:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiego wykorzystania cukinii jeszcze nie znałam, ale uwielbiam to warzywo i chętnie wypróbuję Twój przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam kilka dni temu i jest pyszny! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. do czego można wykorzystać ten dżem z cukinii?

    OdpowiedzUsuń