Strony

30 maj 2012

Zupa pomidorowa z tortellini


Jedną z ulubionych zup mojego 
dziecka jest pomidorowa właśnie.
Zazwyczaj robię ją jak zostanie
nam rosołu ale tym razem
zrobiłam troszkę w innym wydaniu.

 Składniki dla 4 osób:
1 cebula
1 marchewka
15g masła
1 puszka pomidorów (400g)*
2 łyżki przecieru pomidorowego
1/2L wywaru z warzyw
1 łyżeczka płynnego miodu
1/4 szklanki śmietany 30%
(dla dietetyków jogurtu)
pieprz, sól
bazylia

tortellini lub klasyczny makaron

W garnku najlepiej o grubym dnie
rozpuścić masło.
Dodać startą na tarce marchewkę
i posiekaną drobno cebulę.
Smażyć ok. 2 minuty.
Dodać pomidory, wywar, przecier i miód.
Zagotować, zmniejszyć ogień i gotować
pod przykryciem ok. 1/2 godziny.
Pod koniec doprawić solą i pieprzem.
Następnie za pomocą blendera całość 
zmiksować i  przecedzić przez gęste sitko.
Do przetartej zupy dodać śmietanę.
Podawać z makaronem.

*można też użyć świeżych pomidorów
ale bez skórki.

2 komentarze:

  1. Moje dzieci też najbardziej lubią pomidorówkę. Ja zresztą też ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetycznie wygląda :) Mój synek też uwielbia pomidorówe ;)

    OdpowiedzUsuń