Strony

13 kwi 2011

Żurek

Z zakwasu zrobiłam -jak już
pisałam wcześniej- żurek.

Nawet ja się pokusiłam i zjadłam:))
I muszę powiedzieć, że taki
smakuje
zupełnie inaczej.
Czyli mnie bardziej:))


Składniki na ok. 4 osoby: 500ml zakwasu
(przepis na zakwas
w poście poniżej)
200g białej kiełbasy
(ja dałam zwykłą)

2 ząbki czosnku

liść laurowy
ziele angielskie
majeranek

sól, pieprz 2-4 ugotowane na
twardo jajka


Do zakwasu wlać 700ml
wody lub bulionu
warzywnego (grzybowego).
Dodać kiełbasę i wszystkie przyprawy.
Gotować ok. 15-20 minut
aż zupa zgęstnieje.
Można dodać chrzan i zabielić śmietaną.
Podawać z jajkiem i kiełbaską.

3 komentarze:

  1. Ostatnio robilam zurek,na zachcianke dla mojego syna...ale niestety z torebki,jeszcze nigdy nie robilam sama zakwasu.Post zapisuje!!!!w ulubionych:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja żurek robię od dwóch lat sama i tylko na Wielkanoc. Mój Małżon go nie jada bo właśnie konsumuje wyłącznie barszcz z kiszonych buraków. Do tego mięsno kiełbasiana wkładka z jajami a całość zabielona śmietaną. Pierwszy raz się spotkałam z takim śniadaniem wielkanocnym właśnie u męża a tu widzę, ze i Ty z kwaszonych buraków jadasz :) fajnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. U nas na Wielkanoc barszcz z buraków obowiązkowo na śniadanie. Też z mięsem pieczonym i jajkiem.

    OdpowiedzUsuń