Strony

4 lip 2013

Batoniki musli bez pieczenia


Nie wiem jak Wy ale jak tak zupełnie bez czegoś słodkiego
obejść się nie mogę.Zrobiłam zatem coś słodkiego ale takiego
 ciut zdrowszego bo z dodatkiem płatków owsianych i bakalii.
Przepis z tej strony (nieco zmieniony).

Składniki na 12 batoników:
230g płatków owsianych grubych (np. górskich)
80g płatków migdałowych
1/3 szklanki miodu
56 g masła
50g brązowego cukru
1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
szczypta soli
3/4 szklanki pokrojonych bakalii
(ja dałam żurawinę i morele)

Piekarnik nagrzać do 180 stopni.Na blaszkę wyłożoną papierem wyłożyć
płatki owsiane i migdałowe.Piec je ok. 5-7 minut aż się zrumienią.
Przełożyć do miski.Do garnuszka włożyć masło, miód, cukier,
ekstrakt i sól.Gotować na średnim ogniu aż cukier całkowicie się rozpuści.


Wlać do miski z płatkami.Dokładnie wymieszać i dodać bakalie.
Całość przełożyć do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia o
wymiarach 20x20 cm.Za pomocą np. dna szklanki ucisnąć całą masę.
Zostawić aż ostygnie i wstawić do lodówki na około
dwie godziny.Wyjąć z lodówki i pokroić na
 12 batoników.Można je przetrzymywać do tygodnia
 zamknięte w puszce i umieszczone w lodówce.

3 komentarze:

  1. Ja bez slodkosci tez zyc nie potrafie, a takie zdrowe batoniki bardzo lubie zabierac ze soba na dluuuugie piesze wycieczki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam takie batoniki, do tej pory jadłam tylko takie kupne bo nie sądziłam,że można je zrobić w dosyć prosty sposób.

    OdpowiedzUsuń