Strony

29 sie 2012

Tortilla meksykańska


To moje trzecie podejście do
placków zwanych tortillą.
Jak to się mówi do 
trzech razy sztuka:)
Tym razem zrobiłam z innego
przepisu i okazały się 
starzałem w dziesiątkę:)
Przepis pochodzi ze
"Świta kuchni"

Składniki na7-8 sztuk:
225g mąki pszennej
1 łyżeczka soli
40g smalcu
125ml letniej wody

Do miski wsypać mąkę, sól i
pokrojony na kawałeczki smalec.
Ucierać razem aż nabierze 
konsystencji bułki tartej.
Ucierając dodawać po 1 łyżce wody.
Wyrobione ciasto podzielić na 7-8 części.
Każdą ugniatać na posypanej mąką stolnicy
przez kilka minut aż ciasto
 będzie gładkie i elastyczne.
Z każdej ugniecionej porcji zrobić kulkę.
Każdą kulkę rozwałkować kolejno na
placek o średnicy 23-25 cm i układać
na talerzu przekładając pergaminem.


Rozgrzać patelnię teflonową
 i wrzucać po jednym placku.
Smażyć aż pojawią się pęcherze, przewrócić
na drugą stronę i smażyć ok. 1 minuty.
Placki nadziewać dowolnym farszem i zwijać 
w pokazany poniżej sposób.


2 komentarze:

  1. Ilko, bardzo często do Ciebie zaglądam. Dziś zgłosiłam Twój blog do Versatile Blogger Award. Po szczegóły zapraszam do mnie:
    http://kuchniaaleex.blogspot.com

    Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ilko, dziekuje za wyroznienie. A Twe tortille- do wyprobowania :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń