Strony

27 gru 2010

Ciasto krówka



I już po świętach. U mnie największym powodzeniem
cieszyła
się właśnie ta krówka.  Wyśmienita z
 przepisu Ireny Sikory.

Składniki na ciasto:
1/2 kg mąki
4 łyżki miodu

10 dag cukru pudru
125 g masła
2 jajka
1 łyżeczka sody

  Składniki na krem:
1/2 L śmietany kremówki 30%

2 łyżki cukru pudru

2 śmietan fixy


Składniki na wierzch:
0k.25dag orzechów włoskich
40dag kruchych krówek
10dag masła

1-2 łyżki mleka lub śmietanki


Z podanych składników
zagnieść ciasto.
Podzielić na dwie części i upiec
w blaszce 25x40cm.

Piec ok. 20-30 w 160 stopniach.

Śmietanę ubić na sztywno,
dodać cukier puder i śmietan fixy.
Przełożyć masa placki.
Krówki rozpuścić z masłem
i
mlekiem na małym ogniu.

Wymieszać dokładnie mikserem.

Wylać na wierzch ciasta.

Można tez użyć gotowej

masy krówkowej z puszki.
Posypać grubo pokrojonymi orzechami.



2 komentarze:

  1. Przepyszna ,ja dodatkowo podprażyłam orzechy w piekarniku

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja rodzina za nim przepada. Polecam.

    OdpowiedzUsuń