Strony

8 paź 2010

batonik a la twix



Lubicie batonika twix?
Ja i owszem. Oto moja próba
zbliżenia
się do oryginału.
Nie do końca udana ze względu na wygląd
ale smakowo..
.mniam:) Na podstawie przepisu
z king arthur flour.

Składniki na ciasto:
 125g miękkiego masła
1/2 szklanki cukru1 szklanka mąki

Składniki na nadzienie:
4 łyżki karmelu (z puszki)

u mnie gotowa
masa bakallandu.


Składniki na polewę:
ok. 200g mlecznej
lub
gorzkiej czekolady
2 łyżki oleju

W misce utrzeć masło, dodać cukier i mąkę.

Ucierać mikserem aż do powstania
gładkiego ciasta (kruchego)

Ciastem wylepić dno keksówki
wysmarowanej masłem ( wym. 12cmX30cm)
.
Ciasto nakłuć widelcem.
Piec w nagrzanym do 180 stopni

piekarniku ok. 30 minut.
Do momentu aż nabierze złotego koloru.

Ciasto ostudzić. Karmel wylać na ostudzone ciasto.
Całość włożyć do zamrażalnika na ok.1h.
Wyjąć i pociąć na ok. 2cm batoniki.
Czekoladę rozpuścić na parze.
Dodać olej. Zanurzać batoniki w czekoladzie
(ja właśnie z tym miałam problem)
 
Wyjąć i odstawić do zastygnięcia czekolady.

7 komentarzy:

  1. mi sie podobaja!!!tez sie zbieram do zrobienia takich batonikow,albo do snikersa...ale zawsze obawiam sie ze te kalorie mnie kiedys zabija ihihihhi...wygladaja swietnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki. Prawda, że takie batoniki to sporo kalorii ale czasami można się skusić:))

    OdpowiedzUsuń
  3. tylko 4 łyżki karmelu? nie pomyliłaś się, bo od oryginału nie mogłam się dokopać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tutaj masz oryginał:http://www.kingarthurflour.com/recipes/thousand-dollar-bars-recipe

    Mnie wystarczyły 4 łyżki:))

    OdpowiedzUsuń
  5. dziękuję że odpisałaś. wyglądają jakby były obfite w masę toffi a 4 łyżki to w końcu mało.

    OdpowiedzUsuń
  6. zrobiłam je! są przepyszne i bardzo szybko zniknęły:) takie dobre były:)) dziękuję za przepis :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Będzie trzeba zrobićc domowe Twix'y :) nabrałem na nie ochoty ;)

    OdpowiedzUsuń