Strony

5 kwi 2012

Babka herbaciana


To już moja ostatnia propozycja
na wielkanocny stół.
Bardzo wilgotna i aromatyczna
babka z rodzynkami.
Z przepisu Aniuli27.

Składniki na małą foremkę
babkową o śr. ok. 17cm:
250g mąki
100g cukru
100g masła lub margaryny
2 jajka
1 szklanka mocnej herbaty
100g rodzynek ( u mnie połowa)
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
aromat rumowy

Rodzynki opłukać, zalać w garnuszku
herbatą i gotować ok. 5 minut.
Następnie ostudzić (ja odcedziłam rodzynki
i osuszyłam na ręczniku papierowym).
Miękkie masło utrzeć z cukrem.
Dodawać kolejno żółtka, sól i aromat.
Mąkę zmieszać z proszkiem i sodą.
Dodawać do ucieranej masy na
 przemian z ostudzoną herbatą.
Na końcu dodać rodzynki i ubitą pianę z białek.
Wymieszać ręcznie (nie mikserem!)
Przełożyć do wysmarowanej foremki
i piec ok. 45-60 minut w 180 stopniach.
Można polukrować (przepis na lukier TU)


2 komentarze:

  1. Pięknie wygląda, bardzo elegancko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna i pyszna!!! tez taka piekę tylko bez rumowego zapachu za to ze skórka cytrynową :)

    OdpowiedzUsuń