Strony

17 kwi 2012

Kluski z białego sera


Ostatnio mam trochę spraw na głowie
i gotowanie zeszło na plan dalszy:)
To nie znaczy, że nie ma obiadów.
Są a jakże tylko wybieram te 
w wersji extra szybkie:))
Te kluseczki do takich należą chociaż
przyznam się szczerze, że chyba wolę
takie z sera i ziemniaków zwane leniwymi:)
Przepis tekluni.

Składniki:
250g twarogu półtłustego
1 jajko
1 szklanka mąki
troszkę cukru waniliowego
szczypta soli

masło, cukier lub bułka tarta

 Twaróg przetrzeć przez sitko lub zmielić w maszynce.
 Dodać jajko, maleńką szczyptę soli 
i 1-2 łyżeczki cukru waniliowego (najlepiej swojej roboty).
Całość wymieszać. 
Stopniowo dodawać mąkę, aż do uzyskania 
sprężystej konsystencji. 
Jeśli ciasto wyjdzie zbyt rzadkie  dodać więcej mąki.
Wyrobione ciasto wyłożyć na stolnicę 
i podzielić na mniejsze części.
Z każdej uformować wałek i kroić w romby.
Wrzucać na osolony wrzątek
 i gotować ok. 2-3 minuty od wypłynięcia.
Podawać jak kto lubi z bułką tarta,
masłem i posypane cukrem.

5 komentarzy:

  1. A u mnie własnie leniwe nazywane są tymi, które dziś prezentujesz, a z ziemniakami i serem, to takie, ktore nazywają się kopytkami z serem :) A dzisiejsza wersja to dla mnie pychotka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam, szkoda tylko że mam je tak rzadko :(

    OdpowiedzUsuń
  3. W kuj-pom tez sa to leniwe..a kopytka tylko z ziemniakow...ja jednak bardziej lubuje sie w leniwych bardziej miekkie i delikatne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie leniwe są pyszniutkie...

    OdpowiedzUsuń
  5. kluseczki sa po prostu pierwsza klasa!!! mało pracy a i przy okazji można dzieciom przemycic twarożek :)
    PAti

    OdpowiedzUsuń