Strony

24 paź 2013

Carpaccio z buraka


Już od bardzo dawna korciło mnie żeby zrobić
carpaccio z buraka. Bardzo byłam ciekawa
smaku połączenia buraków z serem. I co?
I wyszło pyszne:) Niebo w gębie:)

Składniki:
2-3 buraki
ok. 100g sera feta (może być też kozi)
oliwa
syrop balsamiczny
2-3 łyżki prażonych pestek słonecznika
 pieprz
rukola do dekoracji

Buraki ugotować lub upiec w piekarniku.
Następnie ostudzić i pokroić w cienkie plasterki.
Ułożyć na talerzu tak, żeby plasterki na siebie zachodziły.
Skropić je oliwą i syropem balsamicznym.
Posypać świeżo zmielonym pieprzem, przykryć i 
wstawić do lodówki na 1/2 godziny. Podawać z rukolą, 
pokruszonym serem i pestkami słonecznika.

syrop balsamiczny można przygotować z 1/3 
szklanki octu balsamicznego, który należy
gotować aż zgęstnieje i powstanie rzadki syrop.


*na podstawie przepisu z tej strony.

7 komentarzy:

  1. To dobry pomysł na świetne wykorzystanie niedocenionego buraka. Polecam także do tego carpaccio dodać kawałki pomarańczy :) pycha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za radę następnym razem spróbuję z pomarańczą:)

      Usuń
    2. jadłam ostatnio takie carpaccio, bardzo smaczne:)

      Usuń
  2. Carpaccio buraczkowe to dzieło sztuki - uwielbiam! Polecam z serkiem kozim-twarożkiem (odmiana dla fety). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje ulubione, bardzo często przyrządzam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoje zdjęcia skusiłby nawet największego przeciwnika buraka do zjedzenia tego dania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pyszne carrpacio. zagoscilo u mnie jako popisowe danie. dziękuję. wlasnie dzisiaj znowu robię.

    OdpowiedzUsuń