Strony

30 paź 2013

Ciastka dyniowe miękkie


Miałam upiec coś bardziej Halloweenowego 
ale niestety niezbyt dobrze się czuję
 więc będą ciasteczka dyniowe, które 
popełniłam  w tamtym tygodniu:)
Ciastka wychodzą miękkie i smakowite:)

Składniki na ok. 25-30 sztuk:
2,5 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka cynamonu (ja dałam mniej)
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
szczypta soli
1 szklanka cukru
1/2 szklanki miękkiego masła
1 szklanka puree z dyni
1 duże jajko
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Zmieszać mąkę, sodę, proszek, sól, cynamon i gałkę w misce.
W drugiej utrzeć miękkie masło (miękkie tzn. w temp.
pokojowej) z cukrem. Dodać puree z dyni, jajko i ekstrakt.
Na końcu ciągle ucierając wsypywać mąkę.
Za pomocą dużej łyżki wykładać na blaszkę wyłożoną 
papierem do pieczenia ciastka i piec w piekarniku
nagrzanym do 180 stopni przez około 13-15 minut.
Po ostudzeniu można każde ciastko polukrować.


*Przepis pochodzi ze strony Very Best Baking.

6 komentarzy:

  1. Moze i nie strrraszne, ale na pewno pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. mam pytanko, ile to jest pół szklanki miękkiego masła, nigdy nie wkładałam masła do szklanki, bez sensu jest je wkładać, do szklanki aby potem wyjąc ponownie. Mogę prosić o podanie gramatury lub cos w rodzaju pól kostki? Dzięki z góry za odpowiedz, napaliłam się na te ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń