Strony

22 cze 2012

Ciasteczka domino


Tak sobie pomyślałam, że jutro
Dzień Ojca więc można 
z tej okazji upiec takie ciacha
i je zajadając pograć w domino
razem z tatą oczywiście:)

Składniki:
370g mąki
szczypta soli
185 g miękkiego masła
200g cukru
1 cukier waniliowy
1 jajko

czekoladowe czipsy
(można też kupić je
jako czekoladę do  fontann)

W misce zmieszać mąkę i sól.
Za pomocą miksera utrzeć masło
razem z cukrem na masę.
Następnie dodać jajko i wsypywac
po trochu mąkę.
Ciasto zagnieść w kulę, zawinąć
w folię i wstawić do lodówki na 1-2h.
Po tym czasie wyjąć i odstawić na 5 minut.
Zagnieść i rozwałkować na grubość ok. 0,5cm i
wycinać prostokąty (ja sobie
pomogłam klockiem lego duplo:))
Na każdym prostokącie zrobić przez
środek wgłębienie  i w każdą część
wcisnąć lekko czipsy.
Ciastka piec w 180 stopniach ok.15-20 minut.


*wychodzi ok. 50 sztuk ciasteczek.
(takich wielkości klocka duplo:)

6 komentarzy:

  1. Od pol roku szukam tych czipsow czekoladowych i do glowy mi nie przyszlo ze to czekolada do fontann! W sklepach patrzyli na mnie jak na nienormalna i odsylali do dzialow z chrupkami :) dzieki, dzieki, dzieki! Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne te ciasteczka. Dla dzieci to pewnie wielka frajda takie ciasteczka domino.

    OdpowiedzUsuń
  3. pomysł rewelacja!strasznie mi się podobają:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Boskie! Rewelacja! Muszę synkowi takie zrobić! Świetny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne! Bo że pyszne to jestem pewna :).

    OdpowiedzUsuń