Strony

13 cze 2012

Muffinki z letnimi owocami


Muffinki na maślance z letnimi owocami
towarzyszyły nam na wczorajszym meczu:)
Zaopatrzyłam je na tę okazję
 w odpowiednie wdzianka:))
Przepis ze strony joy of baking.
(początkujący znajdą tam też
filmik z przygotowania muffinek)

Składniki 
na 12 szt.:
2,5 szklanki mąki (325g)
3/4 szklanki cukru (150g)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczka sody
szczypta soli
skórka z 1 cytryny (ja nie dałam)
1 duże jajko
1 szklanka maślanki (250ml)
1/2 szklanki oleju (120ml)
ok. 1,5 szklanki owoców (truskawki, maliny, jagody-
może być jeden rodzaj lub po trochu każdego)

W misce wymieszać jajko, maślankę i olej.
W drugiej wymieszać suche składniki:
mąkę, cukier, proszek, sodę, sól i skórkę.
Dodać owoce (ja robiłam z samych truskawek
i je trochę pokroiłam na mniejsze).
Delikatnie wymieszać.
Do suchych składników z truskawkami
wlać składniki mokre z pierwszej miski.
Wymieszać tylko do nawilżenia składników
(zbyt długie mieszanie powoduje, 
że muffinki wychodzą twarde).
Ciastem napełnić papilotki i piec w nagrzanym
do 190 stopni piekarniku przez ok. 20 minut.


4 komentarze:

  1. Wyobrażam sobie takie muffinki z agrestem:) Czy łatwo odchodziły od papierka?

    OdpowiedzUsuń
  2. Odchodzą całkiem nieżle:)

    OdpowiedzUsuń
  3. czy to ciasto ma być takie gęste czy tylko mi tak wychodzi??

    OdpowiedzUsuń