Strony

24 sty 2013

Rogaliki serowe


Pierwszy raz takie rogaliki
jadłam u mojej teściowej, która
piecze je już od wielu lat.
Zawsze bardzo mi smakowały ale
robię je chyba dopiero po raz drugi.
Obowiązkowo z powidłami:)

Składniki na ok. 30-40 szt:
250g masła
250g sera mielonego
250g mąki

powidła śliwkowe
lub inny dżem -1 słoik

Masło, ser i mąkę posiekać
i szybko zagnieść.
Zawinąć w folię i schłodzić
w lodówce ok.  1/2 h
Rozwałkować, pokroić na 
trójkąty, nałożyć powidła i 
zwinąć w rogaliki  (tak jak tutaj)
Piec w piekarniku nagrzanym do 190 stopni
przez około 15-20 minut (na złoty kolor).
Gdy ostygną można posypać pudrem.

12 komentarzy:

  1. ładnie wyglądają:) najlepsze są z powidłami albo czekoladą:)

    OdpowiedzUsuń
  2. serowe z powidłami- brzmi świetnie;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ślicznie wyszły, bardzo apetyczne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo je lubię i dla mnie również koniecznie z powidłami:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię rogaliki z powidłami, z serowego ciasta jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  6. No to sie dzisiaj ,,dogadalysmy:)))),,

    OdpowiedzUsuń
  7. pyszności :) poczęstuję się!

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam. Mam pytanie. Jaki to ma być ser (oprócz tego, że mielony :) )? Bardzo dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyznam szczerze, że ja kupiłam zwykły twaróg półtłusty i zmieliłam blenderem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie rogaliki wychodzą świetne z konfitura z róży.We Włoszech nie ma takiego sera jak nasz polski biały, ale używam Ricotta. Wszyscy się zjadają, bo konfitury z różanej też nie ma.
    Smacznego życzę

    OdpowiedzUsuń