Strony

15 mar 2011

Chleb pszenny


Znowu mnie wzięło
na pieczenie chleba;))

  Zakupiłam kilka rodzajów
mąki (pełnoziarnistą,
żytnią i razową)
i biorę się za
pieczenie:)
Dzisiaj padło na
ten pszenny chlebek.  
Wyszedł super tylko nie wiem
czemu po ostygnięciu zrobiła mu
się
bardzo miękka skórka.

Składniki:

2 szklanki* mąki pszennej
(u mnie zwykła
szymanowska typ 480)
  1 szklanka* mąki pszennej pełnoziarnistej 
  1 łyżeczka drożdży suszonych (instant)
1 łyżeczka soli
1 łyżka cukru
1 szklanka* ciepłego mleka
2 łyżki miękkiego masła
1/4 szklanki letniej wody
(60ml)

W misce zmieszać wszystkie
suche składniki.
Dodać do nich mokre.
Wszystko razem wymieszać a
następnie
zagnieść.
Jeśli potrzeba dolać trochę
wody
lub podsypać mąki.

Ciasto wychodzi trochę klejące.

Zagniatać ok. 10 minut.
Uformować z ciasta kulę i
włożyć do
posmarowanej
olejem miski.
Przykryć
i odstawić do wyrośnięcia na ok. 1,5h.
  Uformować bochenek (u mnie okrągły),
położyć na blaszce wyłożonej
papierem do pieczenia.
Przykryć i odstawić do
wyrośnięcia na
następną godzinę.
  Chleb upiec w nagrzanym do 180-190 stopni
piekarniku
ok. 30-45 minut.
Ostudzić na kratce.

*1 szklanka=250ml

2 komentarze:

  1. Powiem szczerze, że wolę przenny chleb od innych rodzajów, bo jest bardziej puszysty. Ten wygląda bardzo apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ucieszyłabym się, gdyby i mnie wzięło na pieczenie chleba:-)

    OdpowiedzUsuń