Strony

20 mar 2011

Drożdżówki z miodem i orzechami


Pyszne, mięciutkie bułeczki
" ósemeczki" ze słodkim miodowo-orzechowym
wierzchem.
U nas rozeszły
się jak
przysłowiowe

"świeże bułeczki":))


Składniki
na 6-8 sztuk:

1/2 kg mąki pszennej
250ml ciepłego mleka
25g świeżych drożdży
70g rozpuszczonego masła
1 jajko
3-4 łyżki cukru szczypta soli
aromat cytrynowy

Składniki
na wierzch:

2 łyżki miodu

ok. 10g orzechów włoskich
Z mleka, drożdży, 1 łyżeczki cukru
i ok. 5 łyżek mąki
przygotować rozczyn.
Powinien mieć gęstość kwaśnej śmietany. Przykryć i odstawić do
wyrośnięcia na ok. 20 minut.

Po tym czasie dodać resztę mąki,
cukru,
sól, jajko i aromat.
Dokładnie zagnieść ciasto.
Odstawić do ponownego wyrośnięcia
na ok. 30 minut.
Ma podwoić objętość.

Z ciasta lepić grube wałki i
zwijać
w ósemki (patrz. foto)



Przykryć i odstawić na ok. 10 minut
(na czas nagrzewania się piekarnika).
Każdą bułeczkę posmarować mlekiem
i piec w 180 stopniach
15-20 minut.
Bułeczki wyjąć i odstawić na ok. 5 minut.
W tym czasie podgrzać w garnuszku miód
i posiekać bardzo drobno orzechy.

Każdą bułeczkę smarować płynnym
miodem i
posypać orzechami. Odstawić aż całkowicie wystygną.


4 komentarze:

  1. byłyby idealne na drugie śniadanko;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, pychota... Bułeczki są bardzo mięciutkie i sycące. Wierzch posypałam kruszonką, bo nie miałam orzechów włoskich. Ciasto ma idealne proporcje, naprawdę bardzo dobrze mi się z nim pracowało - nie lepiło się ani do rąk ani do blatu. Koniecznie do powtórzenia. Dziękuję za przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy ja już mówiłam, że kocham Twoje przepisy? :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha,,,robiłam je kilka dni temu.

    OdpowiedzUsuń