Strony

1 mar 2011

Bułki do hot-dogów



Mnie raczej wyszły buły a nie bułki ale w smaku super:)
Przepis z tej strony  z moimi małymi zmianami.
 
Składniki na ok.8 sztuk:
1/2 kg mąki
15g świeżych drożdży
  1 szklanka ciepłego mleka
1 jajko w temp. pokojowej
25g bardzo miękkiego masła
  1 łyżka cukru
1 łyżeczka soli 

Do miski wlać 1/2 porcji mleka.
Dodać drożdże i cukier.
Odstawić w ciepłe miejsce na ok. 10-15 minut.

Następnie dodać resztę produktów.

Zagnieść ciasto, przykryć i zostawić
podwoi swoją objętość.

Po tym czasie z ciasta uformować
podłużne bułeczki.

Odstawić do ponownego wyrośnięcia
na
ok. 20 minut.
Piec ok. 10-15 minut w 180 stopniach. 

4 komentarze:

  1. A zamiast paczka zjadlabym takiego wlasnie hot-doga...myyy pychotka!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ilko ile wychodzi z tej porcji buł?:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak jak napisałam w przepisie ok. 8-siem sztuk.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam dzisiaj te bułeczki, ale w nieco innej wersji- dałam większość mąki razowej z orkiszu i dorzuciłam siemię lniane- wyszły pyszne, idealne do zapiekania, myślę, że nie tylko hot-dogów. Wypróbuję jeszcze zapiekanki :)

    OdpowiedzUsuń