Strony

16 mar 2011

Grahamki


Wczoraj dokupiłam 
jeszcze mąkę grahamkę
i upiekłam te bułeczki.
Bardzo proste w wykonaniu
i
bardzo smaczne.  
Zmodyfikowany przepis
  pochodzi stąd.

Składniki na 8 sztuk:
 
400g mąki pszennej (typ650- u mnie 480)
200g mąki graham (typ 1850)
1 jajko
20g świeżych drożdży

  1 płaska łyżka cukru
1 łyżeczka soli

250ml ciepłej wody
2 łyżki oliwy

Drożdże rozpuścić razem
z cukrem
w wodzie.
Przykryć i odstawić
w ciepłe
miejsce na ok. 15 minut.

Po tym czasie dodać mąki, sól,
roztrzepane jajko
oraz olej.
Ciasto dokładnie zagnieść
i ugniatać
ok. 5 minut.
Odstawić do wyrośnięcia
podwoi swoją objętość (30-45 minut).
Wyjąć z miski i podzielić na osiem
jednakowej wielkości części.
Z każdej uformować okrągłą
lub podłużną bułkę.
Ułoży na wyłożonej papierem blaszce,
przykryć i zostawić
do ponownego
wyrośnięcia na
około 20-30 minut.
Na spodzie piekarnika ustawić
naczynie
z ciepłą wodą (1 szklanka).

Bułeczki pic w 190-200
stopniach ok. 25 minut. 


4 komentarze:

  1. Jak dotąd nie miałam okazji spotkać mąki graham.. a szkoda. Apetyczny, wspaniały wypiek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. na tę mąkę poluję od kilku miesięcy. kiedy tylko w końcu zdobędę, na pewno upiekę takie bułeczki;)

    OdpowiedzUsuń
  3. w sklepach eko sprawdźcie :) Fajne bułeczki! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja szukałam w marketach i w końcu kupiłam w małym sklepiku koło domu;))

    OdpowiedzUsuń