Strony

22 wrz 2011

Bułeczki razowe


A u mnie dzisiaj bułeczki razowe.
Przepis bardzo prosty
a nie
zgadniecie jak powstał:))
 
Wzięłam go z przepisu na spód
razowy do pizzy, którą Wam
niedawno prezentowałam.

 Wyszły superaśnie:)))

Składniki na ok. 7 sztuk:
200g mąki pszennej razowej
150g mąki pszennej
7g suszonych drożdży
1 płaska łyżeczka soli
1 łyżka oliwy

Oba rodzaje mąki i sól przesiać
przez sito do miski.
Z sitka wsypać pozostałe
po przesianiu otręby.
Dodać drożdże i wymieszać.
Następnie wlać olej i 300 ml
ciepłej wody.
Ciasto zagnieść lub tak
jak ja to zrobiłam wyrobić
za pomocą miksera
(wychodzi bardzo klejące).
Przykryć i odstawić
do wyrośnięcia na ok. 1h.
Po tym czasie ciasto rwać
na jednakowej wielkości
kawałki i lepić bułeczki.
Ręce proponuję posmarować
sobie oliwą będzie wtedy łatwiej:)
Ułożyć na wyłożonej papierem do
pieczenia blaszce, przykryć i odstawić
do ponownego wyrośnięcia na ok. 30 minut.
Na dnie piekarnika można
ustawić naczynie z wodą lub kostkami lodu.
Bułeczki piec w 220 stopniach ok. 15-20 minut.

3 komentarze:

  1. Ilko! Razowe bułeczki to jedne z moich ulubionych - Twoje wyglądają wspaniale!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A czy mąkę pszenną mogę zastąpić pszenną pełnoziarnistą lub jakąś inną i niskim ig?

    OdpowiedzUsuń