Strony

6 maj 2010

Chocolate chips cookies czyli ciasteczka z czekoladą



Bardzo smaczne amerykańskie ciasteczka.
Uwielbiają je dzieci i nie tylko one;))
Przepis znalazłam na stronie Joy of baking.


Składniki na ok. 28 ciasteczek:
226g miękkiego masła

150-200g cukru
(najlepiej pół na pół z brązowym)

2 duże jaja
295g mąki
1 łyżeczka sody
1/2 łyżeczki soli
kilka kropli ekstraktu z wanilii
lub aromatu waniliowego

150-250g czekoladowych
chipsów lub mlecznej
czekolady pociętej na kawałki

100g posiekanych
orzechów (u mnie włoskie)


Masło z cukrem utrzeć na gładką masę.
Ucierając dodawać po jednym jajku i aromat.

 Mąkę zmieszać z sodą i solą. Dodać do masy.
Na końcu dodać czekoladę i orzechy.
Dobrze wymieszać.

Z ciasta lepić małe kulki i
układać w odstępach na
wyłożoną papierem
do pieczenia blaszkę.
Ciasteczka piec w nagrzanym do 190 stopni
piekarniku ok.11-13 minut.

5 komentarzy:

  1. Nawet Pani nie wie,jak sie cieszę,że znalazłam Pani blog :) a stało się to ,kiedy poszukiwałam przepisu na ciasteczka dla dziecka,i jestem zachwycona pomysłami Pani i zbiorem przepisów :) wypadało by mi każdy jeden przepis dodać do ulubionych-do wypróbowania.Jutro na pewno któryś przepis pójdzie w ruch :)) jeszcze nie zdecydowałam który.Dziekuje i pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Super kruchutkie robilam juz kilka razy ,bardzo smakuja doroslym juz chlopcom

    OdpowiedzUsuń
  3. mam pytanie niecierpiące zwłoki otóż dlaczego w składnikach jest napisana mąka a w wykonaniu już jej nie ma?

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepraszam mój błąd. Już dopisałam:)

    OdpowiedzUsuń