Strony

3 mar 2012

Krucho-drożdżowe rogaliki z cukrem


Na weekend proponuję rogaliki
krucho-drożdżowe z chrupiącą
cukrową skorupką:))
Z przepisu ani_wiosenki

Składniki na ok. 60szt:
250ml kwaśnej śmietany np. 18%
60g świeżych drożdży
1 jajko
250g masła lub margaryny
4 szklanki mąki
szczypta soli

dżem, marmolada-
na nadzienie

Składniki na skorupkę:
1 jajko
1 szklanka cukru

Drożdże wymieszać ze śmietaną.
Dodać rozpuszczone letnie masło,
sól oraz jajko.
Na końcu wsypywać po trochu mąkę.
Dobrze wyrobić ciasto.
Przykryć folią i odstawić na
1 godzinę do lodówki.
Po tym czasie ciasto podzielić
na mniejsze kawałki, każdy rozwałkować
na cienki okrągły placek.
Podzielić go na osiem trójkątów.
Nałożyć nadzienie i zwijać
od grubszego końca w rogaliki.
Rogaliki z wierzchu maczać w ubitym
lekko jajku i cukrze.
Piec w 180 stopniach przez ok.10-15 minut.

8 komentarzy:

  1. u mnie dzisiaj na stole goszczą Twoje ciastka francuskie z serduszkiem [wycięłam kółko z braku odpowiedniej foremki]. Proste i genialne. A rodzina już domaga się kolejnej porcji.
    Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wlasnie takie rogaliki za mna chodza dzisiaj:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odrazu mi przypomniały wypieki mojej babci

    OdpowiedzUsuń
  4. przypominają te mojej babci, jednak przepis się różni :) Na pewno kiedyś dodam go na swojego bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne rogaliki, wyglądają bardzo smakowicie, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie pyszności to mógłbym codziennie rano do mojej kawy zajadać

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziś upiekłam, cudowne! wbrew pozorom nie są trudne do przygotowania, za to efekt jest przepyszny ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny przepis, z ciastem pracuje się rewelacyjnie, rogaliki wyszły pyszne. W wersji "odcukrzonej" - bez skorupki, za to z nutellą wewnątrz. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń