Strony

17 mar 2012

Pasztet z wątróbki


Troszkę inny pasztet bo robiony
tylko z wątróbki i cebuli plus przyprawy.
Mnie bardzo przypadł do gustu
chociaż nie przepadam za wątróbką:)
Jego zaletą jest na pewno
to, że nie ma w sobie żądnych
środków konserwujących:)
Przepis z tej strony.

Składniki:
1/2 kg wątróbki drobiowej
1 cebula
50ml białego wina*
3 łyżki kwaśnej śmietany (np.18%)
1 łyżka masła
1 łyżeczka gałki muszkatołowej
(ja dałam mniej)
sól, pieprz

Cebulę pokroić w drobną kostkę.
Zeszklić na oliwie.
Dodać wino i smażyć aż trochę odparuje.
Na drugiej patelni usmażyć wcześniej
umytą wątróbkę.
Do robota kuchennego włożyć cebulę
i wątróbkę razem z tłuszczem z patelni.
Zmiksować na jednolitą masę.


Dodać masło i śmietanę.
Dalej miksować kilka sekund.
Na końcu dodać przyprawy
i dokładnie wymieszać.
Wsadzić do pojemniczka, przykryć
i autorka zaleca przechowywać do
dwóch dni w lodówce.


*ja zamiast wina dodałam
1 łyżkę octu winnego-
z braku wina oczywiście:))

1 komentarz: