Strony

23 mar 2012

Drożdżówki z budyniem


Ulubione drożdżówki mojego dziecka
są właśnie z budyniem.
Ja wolę z serem lub makiem ale
takimi też nie pogardzę:))

Składniki
na ok. 10 szt:

1/2kg mąki pszennej
35g świeżych drożdży
2/3 szklanki letniego mleka 
80g cukru 
2 jaja
70g masła 
szczypta soli

1 budyń śmietankowy
ok. 370 ml mleka

Najpierw ugotować budyń z
podanej ilości mleka i go ostudzić.
Zrobić rozczyn.
Do miski wlać letnie mleko,
dodać drożdże i łyżeczkę cukru.
Mieszać aż drożdże się rozpuszczą.
Następnie dodać kilka łyżek mąki-
rozczyn ma mieć gęstość kwaśnej śmietany.
Całość wymieszać i odstawić na
około 20 minut do wyrośnięcia.
Po tym czasie dodać resztę mąki, cukru,
jajka, szczyptę soli i na końcu
rozpuszczone letnie masło.
Dokładnie wyrobić ciasto.
Znowu przykryć i odstawić do wyrośnięcia
aż podwoi swoją objętość (ok. 30 minut).
Gdy tak się stanie ciasto podzielić
na jednakowej wielkości kawałki
(ja rwałam kawałki ok. 100g).
Z każdego zrobić kulkę.
Odstawić na 5-10 minut.
Za pomocą kieliszka w każdej kulce
zrobić na środku wgłębienie.


Włożyć budyń -ja wkładałam za
przy pomocy rękawa cukierniczego.
Żółtko zmieszać z mlekiem.
Posmarować boki bułeczek.
Piec 10-15 minut w 200 stopniach.

6 komentarzy: