Strony

10 mar 2012

Czekoladowo-kawowy pudding z bitą śmietą


Baaardzo czekoladowy deser dla
kochających smak czekoladowy
szczególnie smak gorzkiej czekolady:)
Mnie powalił na kolana ale uwaga
nie dacie rady zjeść go za dużo:))
Przepis z tej strony (troszkę zmieniłam:)

Składniki
na ok. 10 porcji:

4 szklanki mleka
3/4 szklanki cukru (dałam ciut więcej)
1/4 szklanki mąki kukurydzianej
1,5 łyżki kawy rozpuszczalnej
2,5 łyżki kakao
1/8 łyżeczki cynamonu
szczypta soli
250g gorzkiej czekolady
z 70% zawartości kakao
1,5 łyżeczki ekstraktu z wanilli
(u mnie bez)

Składniki
na wierzch:

ok.250ml śmietany 30%
1 śmietan fix
1-2 łyżki cukru pudru

W garnku o grubym dnie zmieszać dokładnie
zimne mleko, cukier, mąkę, kakao,
kawę, cynamon i sól.
Wstawić na średni płomień i doprowadzić
do wrzenia ciągle mieszając.
Gotować ok. 1 minutę aż masa zgęstnieje.
Następnie zdjąć z ognia
i dodać połamaną czekoladę i ekstrakt.
Mieszać aż czekolada się rozpuści
a masa stanie się gładka.


Czekoladową masę przełożyć do
małych szklaneczek 100/150ml.
Ostudzić, przykryć folią i wstawić
do lodówki na około 2h.
Śmietanę kremówkę ubić z cukrem
i śmietan fixem.
Nałożyć na wierzch puddingu.


 

7 komentarzy:

  1. wow...zabraklo mi slow...alez to musi smakowac

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj, Twój blog znalazł się na liście blogów na naszej stronie.
    Na stronie znajdują się też listy aktualnych konkursów na blogach o różnej tematyce. Było by nam miło gdybyś umieściła link do nas u siebie, ale nie jest to oczywiście konieczne:) Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  3. O mniaaaaaaammmi! :D

    Z tym przepisem zapraszam tym bardziej do akcji Czekoladowe wyznanie :D pozdrówka! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja mam pytanie Czym można zastąpić mąkę kukurydzianą? Bo nie posiadam takiej a chętnie bym zjadła taki pudding :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To niestety będzie trudne bo jeśli użyjesz mąki ziemniaczanej to będzie zbyt gęste a pszenna zagęszcza znowu słabiej. Najlepsza jest do tego zdecydowanie mąka kukurydziana.

    OdpowiedzUsuń