Strony

22 mar 2012

Zupa gołąbkowa

 
 
Zupa gołąbkowa nie jest robiona
z gołębi jak może sugerować jej nazwa
ale jest robiona na wzór gołąbków
(takich zawijanych w kapuście:))
Przepis znalazłam tutaj.
Smakiem na prawdę przypomina
tradycyjne gołąbki i jest
baaaardzo sycąca:)

Składniki na
1 duuuży garnek:

1/2 kg mielonego mięsa wieprzowego
1 mała kapusta włoska (ja dałam 1/2)
1 średnia marchewka
1 średnia pietruszka
kawałek selera
biała część pora
1 średnia cebula
100g ryżu surowego (1 saszetka)
1 słoiczek koncentratu pomidorowego (80g)
1 łyżka mąki ziemniaczanej (ja dałam pszenną)
6 łyżek śmietany (u mnie bez)
sól, pieprz
przyprawa do zup
majeranek
ziele angielskie
listek laurowy
pieprz ziarnisty

Cebulę pokroić w kosteczkę.
Usmażyć na patelni razem
z mięsem mielonym.
Doprawić solą i pieprzem.
Marchew, pietruszkę i selera zetrzeć
na tarce o grubych oczkach.
Pora pokroić w półkrążki.
Kapustę w sporą kostkę.
Do garnka włożyć starte warzywa i pora.
Zalać 3 L* wody, dodać listek laurowy,
ziele angielskie i pieprz granulowany.
Całość zagotować, przykręcić i dodać
podsmażone mięso z cebulą oraz kapustę.
Wsypać też opłukany ryż i gotować
około 25-30 minut.
Pod koniec dodać koncentrat pomidorowy
i mąkę zmieszaną ze śmietaną.
Zostało jeszcze doprawić do smaku
i wcinać z apatytem:)

*ja dałam 2L i potem
jak potrzeba dolewałam

2 komentarze:

  1. Naprawdę podoba mi się ten pomysł na moje ulubione "gołąbki":-))

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo sycąca. Żeczywiscie jak golabki. Ja dodałam jeszcze parę ziemniaków w kostke

    OdpowiedzUsuń